V Leo Expressu zlobí topení. Problémy jsou i s dveřmi

Leoexpres poprvé přijíždí na pražské Hlavní nádraží

Leoexpres poprvé přijíždí na pražské Hlavní nádraží Zdroj: ctk

První vlak společnosti Leo Express s cestujícími dorazil dnes po osmé hodině ranní z Prahy do Ostravy, na trati bude konkurovat spojům Českých drah a firmy RegioJet. (Foto ČTK)
Obsazeno bylo asi 30 míst. Dopravce zahájil zkušební provoz s cestujícími zhruba s týdenním zpožděním, původně ho chtěl spustit 7. listopadu.   (Foto ČTK)
Ve zkušebním provozu posílá Leo Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu.  (Foto ČTK)
Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince.  (Foto ČTK)
Soukromý dopravce plánoval zahájení provozu s cestujícími už minulý týden ve středu. Tehdy ale Drážní úřad jeho vlaky na trať nepustil, protože firma neměla k dispozici všechna potřebná osvědčení.  (Foto ČTK)
13
Fotogalerie
Vlaky železničního dopravce Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. prosince proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství. Uvedl to majitel společnosti Leoš Novotný.

Dopravce zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

Problémy po zhruba třech týdnech provozu s cestujícími se ukázaly především na elektronických čidlech. „Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou,“ uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. I v případě vytápění prý selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze. Tepelný komfort pro cestující kvůli tomu nebyl optimální, dodal Paroubek.

Do neděle, kdy začne platit nový jízdní řád, chce mít Leo Express podle Paroubka k dispozici dvě plně funkční soupravy pro provoz a další bezporuchový vlak jako případnou zálohu. Celkem má firma pět souprav. Opravy, které spočívají v úpravách softwaru, budou prý trvat několik dní. Zdali to budou třeba tři dny, nebo to bude deset dní, dopravce zatím neví.

Kromě zmíněných problémů si cestující v diskusních fórech stěžují například i na nedostatek místa pro nohy. Stížnosti na velikost prostoru pro cestující dopravce připustil. Týkají se prý ale jen části sedadel obrácených k sobě. U sedaček, kde lidé sedí za sebou jako v letadle, si prý cestující na nedostatek místa pro nohy nestěžují, dodal Paroubek.