V Turecku jezdí první škodovácká tramvaj, celkem jich tam zamíří šedesát
Podle šéfa Škody Transportation Josefa Bernarda podnik vyvinul, vyrobil a dodal tramvaj do Konye za méně než rok od podpisu kontraktu.„V Plzni se navíc rozbíhá sériová výroba tramvají pro Konyu tak, že do konce roku plánujeme dodat většinu z šedesáti vozidel,“ vysvětlil Bernard.
Zajímavostí nových „tureckých“ tramvají je jejich design s unikátním barevným motivem kombinujícím zelené, bílé a stříbrné barvy. Na čele vozidla je možné z boku rozeznat siluetu postavy tančícího derviše, kteří jsou spjati s islámskou kulturou a městem Konya.
Transport vozidla z Česka do Konye trval sedm pracovních dnů. Stroj jel nejdřív na kamionu z Plzně do italského Terstu, poté plul trajektem do Mersinu v Turecku a odtud se znovu vezl kamionem do Konye. První tramvaj dorazila do Konye již před třemi měsíci, aby se mohla podrobit zkouškám.
„Moderní obousměrná tramvaj 28T Konya v sobě spojuje vlastnosti příměstské jednotky, metra a tramvaje,“ uvedl hlavní inženýr projektu Jaroslav Kulhánek. Podle něj je vozidlo konstruováno jako lehké metro, protože bude projíždět téměř pětikilometrovým tunelem. Proto ji Škoda vyrobila z materiálu splňujícím vyšší protipožární bezpečnost.
Do plně nízkopodlažního vozidla se vejde až 364 cestujících. Tramvaj tvoří pět článků a je 32,5 metrů dlouhá. Podmínkám provozu se musela přizpůsobit také klimatizace, která má zvýšený výkon. „Z další nadstandardní výbavy lze dále jmenovat například zabudované Wi-Fi přijímače pro bezdrátové připojení k internetu,“ uzavřel Kulhánek.
V Plzni čekají rekordní výrobu tramvají |
---|
Kromě turecké Konye jezdí škodovácké tramvaje nově i v maďarské Miskolci, kam míří 31 vozidel. Další tři desítky českých tramvají se objeví také ve slovenské Bratislavě. Spolu s pokračující výrobou tramvají ForCity pro pražský dopravní podnik tak letos Škodu Transportation čeká rekordní tramvajová výroba. Navíc v Plzni probíhá řada školení specialistů z Číny, kteří se připravují na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají ForCity v Číně, kam Škoda Transportation poskytla desetiletou licenci na výrobu těchto strojů. |