Vlaky na východě Čech zrychlí, trať mezi Pardubicemi a Hradcem dostane druhou kolej

Nádraží v Pardubicích

Nádraží v Pardubicích Zdroj: profimedia

Nádraží v Pardubicích
Čistička kolejového lože RM 900 VB
Obnovovací stroj MATISA P95 SR
NKÚ: Modernizace železničních koridorů se neúměrně prodlužuje
Obnovovací stroj MATISA P95 SR
7
Fotogalerie

Železniční spojení mezi Hradcem Králové a Pardubicemi je blíže významnému zlepšení. Ministerstvo životního prostředí vydalo kladné stanovisko o vlivu na životní prostředí EIA ke zdvoukolejení úseku mezi Pardubicemi a Stéblovou. Výši investice odhaduje SŽDC na téměř 1,7 miliardy korun.

Rekonstrukci a úpravu trati si vyžádaly složité dopravní podmínky. Kvůli současnému jednokolejnému provozu na sebe totiž musejí vlaky čekat, což se má po výstavbě nové koleje o délce přibližně devíti kilometrů změnit. Vlaky by zde měly jezdit přibližně v půlhodinových intervalechh.

Úředníci přitom neočekávají, že by měla druh kolej významnější vliv na život obyvatel nebo živočichů v lokalitě. „Realizací záměru zdvoukolejnění tratě Pardubice – Stéblová nelze očekávat v hodnocených částech obcí Rosice, Ohrazenice, Semtín, Srch a Stéblová zvýšení počtu obyvatel obtěžovaných hlukem a ani zvýšení počtu obyvatel rušených hlukem ve spánku,“ stojí v kladném posudku.

Součástí modernizace přitom má být také výstavba protihlukových stěn, plotů proti zvěři a především úprava současné trati, na které se díky úpravě oblouků bude moci jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Správa železniční a dopravní cesty hodlá také částečně upravit nástupiště, například ve stanici Rosice nad Labem, kterou bude modernizovaná trať protínat. 

Pokud nedojde k významnějším komplikacím, chce SŽDC výstavbu zahájit ke konci příštího roku, první vlaky se pak po nové trati projedou v roce 2020.