Rychleji než u soudu lze spotřebitelský spor řešit třeba u ČTÚ, upozorňuje advokát Michal Sylla

Video placeholde

Soudy jsou přetíženy spotřebitelskými spory. Pro spotřebitele přitom často bývá nejen levnějším ale i rychlejším řešením obrátit se na instituce, jako je například Český telekomunikační úřad, Energetický regulační úřad či Finanční arbitr. Jde to ovšem jen v konkrétních oborech. Česká obchodní inspekce může udělit například e-shopu pokutu, ale nemůže rozhodovat spory, říká seniorní advokát PRK Partners Michal Sylla.

Kdy a jak se vůbec poškozený spotřebitel může domoci svých práv, a kdy je lepší s podobnou aktivitou neztrácet čas, o tom diskutoval v dalším dílu pořadu Na kus řeči s právníky s kolegou Danielem Vejsadou.

Podle jeho názoru by v oblasti spotřebitelských sporů bylo dobré se vrátit k více méně zrušené praxi rozhodčích řízení, možná pod větším dohledem státu či s ostřejšími pravidly pro rozhodce.