Češi jsou národem věrnostních karet. Tři čtvrtiny mají v peněžence alespoň jednu, každý šestý pak více než 10

Zdroj: Shutterstock

Věrnostní karty jsou mezi Čechy velmi oblíbené, tři čtvrtiny mají v peněžence alespoň nějakou. Celých 16 procent lidí vlastní dokonce více než 10 karet. Nejvíce kartičky lidé oceňují kvůli slevám v supermarketech, více je využívají ženy než muži. Většina Čechů je také nakloněna digitalizaci věrnostních karet. Vyplývá z aktuálního průzkumu, který realizovala agentura Public Data Research na vzorku 5 000 respondentů ve věku 18 – 60 let ze všech krajů v ČR.

„Češi mají věrnostní karty dlouhodobě rádi. Většina jich vlastní několik, mají o nich dobrý přehled a mezi nejoblíbenější patří sbírání výhod v supermarketech,“ prozrazuje o chování Čechů v oblasti věrnostních karet Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

Kolik kartiček máš, tolikrát jsi člověkem. Více jich mají ženy

Tři čtvrtiny Čechů (74 %) mají v peněžence nějakou věrnostní kartičku. Ve srovnání dle pohlaví mají věrnostní karty více ženy (80 %) než muži (66 %).  Nejvíce, a to třetina Čechů, kteří mají nějakou kartu, vlastní 1 až 3 věrnostní karty. Zajímavým výsledkem je, že 16 % Čechů jsou opravdoví sběratelé karet a vlastní jich více než 10. Další perličkou je, že více než 11 % neví, kolik věrnostních karet vlastní.

Ve chvíli dotazování mělo u sebe jednu až tři věrnostní karty 37 % Čechů. Co se týče používání věrnostních karet, tak polovina Čechů (48 %), kteří mají nějakou kartu, využívá skutečně jednou za měsíc jednu až dvě. Čtvrtina (27 %) měsíčně využívá 3 - 4 věrnostní karty. Pouze 4 % majitelů věrnostních karet nevyužívá žádnou z nich. 

Češi se dobře orientují v odměnách. Nejzajímavější jsou pro nás ty v supermarketech

Češi mají dle citovaného průzkumu (71 %) dobrý přehled, jaké jsou odměny za sbírání bodů na kartách či jejich využívání. A pouze 7 % vůbec neví, jaké tyto odměny jsou. Za nejzajímavější totiž považují odměny za nákupy v supermarketech (52,90 %), pak následuje spokojenost v odvětví Zdraví a krása (13,88 %) a Móda (10,73 %).  Jsou však také nároční zákazníci. Z průzkumu vyplývá, že 45 % majitelů karet považuje odměny za nákupy za nedostatečné.

Digitalizace přinese zvýšení používání karet. Češi chtějí také personalizaci služeb

A jak lákavé je mít věrnostní kartu v aplikaci mobilního telefonu? „Majitelé věrnostních karet by dle zmiňovaného průzkumu ocenili digitalizaci svých oblíbených karet. Vyjadřují se také, že by takové karty více využívali,“ doplňuje Jan Hřebabecký z Rondo.cz. Téměř 70 % lidí si dle průzkumu myslí, že po převedení karet do digitální podoby, například do mobilní aplikace, by tyto karty využívali více.

Čtvrtina majitelů věrnostních karet by je více nevyužívala ani po jejich digitalizaci. Drtivá většina Čechů je nakloněna také personalizaci nabídek, které s sebou digitalizace přináší. Na dotaz „Uvítal/a byste funkci, kdyby vám nabídka výhod byla vytvořená na míru přesně pro vás a přišla by vám do mobilu právě ve chvíli, kdy nakupujete?“ totiž odpovědělo 85 %, že ano.


O společnosti RONDO

Rondo je hravý věrnostní systém. Zahrát si může každý, kdo nakoupí u vybraných obchodníků. Místo věrnostních bodů uživatel obdrží herní rondony a na webu rondo.cz si pak vybere ceny, o které si chce zahrát. Rondo lze hrát na počítači či mobilním telefonu kdekoliv a kdykoliv. Od spuštění Ronda v dubnu 2017 se do hry zapojilo již přes 700 tisíc účastníků. Hodnota výher dosáhla celkem 8 milionů Kč. Mezi partnery využívající Rondo pro odměnu za věrnost nebo motivaci svých zákazníků patří pojišťovna AXA, Asus, Království hraček Bambule a Sparkys, HM Studio hračky, BoardStar, Víno výhodně, Dobrá miska, Stovkomat, sLéky, Online květiny Praha a další. Více informací je k dispozici na https://www.rondo.cz/.

_________________________________________________________________________________________