Expanze fintechového start-upu Stripe pokračuje do Spojených arabských emirátů

Patrick a John Collisonovi, zakladatelé společnosti Stripe

Patrick a John Collisonovi, zakladatelé společnosti Stripe Zdroj: Kevin Moloney/Fortune Brainstorm Tech via Flickr

Patrick a John Collisonovi, zakladatelé společnosti Stripe
2
Fotogalerie

Fintechová platforma Stripe expanduje na Blízký východ. Zástupci společnosti vidí ve Spojených arabských emirátech potenciál pro růst byznysu a digitálních technologií. Už dříve Stripe oznámil plány příchodu na nové trhy, jako jsou Brazílie, Indonésie či Indie. Start-up umožňuje jednoduchým způsobem zpracovaní plateb.

Stripe je momentálně nejhodnotnější soukromou společností ve Spojených státech, její valuace dosahuje 95 miliard dolarů. I díky růstu plánuje vedení společnosti postupnou expanzi. Mimo průniku na nové trhy zástupci Stripu označili za cíl rozvoj na evropském trhu, kde vidí zakladatelé start-upu, kteří jsou původem z irského Dublinu, potenciál pro další růst.

Nejnovější trh, kam se fintechová společnost rozrostla, jsou Spojené arabské emiráty (SAE). Stripe si vybral Dubai jako základnu pro nové trhy v oblasti Blízkého východu a severní Afriky. A proč právě Dubai? „Možnosti pro start-upy v SAE jsou obrovské,“ uvedl pro CNBC Matt Henderson, který má ve společnosti na starosti Evropu, Blízký východ a Afriku. „Minulý rok jsme mohli v SAE vidět investice přes 600 milionů dolarů do start-upů. Přitom zdejší podmínky umožňují mnohem víc,“ odůvodňuje krok společnosti Henderson.

„Je zde spousta lokálních firem, které ještě nejsou rozšířené po celém světě,“ dodává Henderson, podle nějž může otevření nových trhů přilákat investory k dosud neobjeveným společnostem.

Trh e-commerce v SAE navíc zaznamenal značný nárůst, nyní se jeho objem pohybuje kolem 27 miliard dolarů. Příchod Stripe do SAE tak může pomoci místním společnostem soustředit se na to, na čem stojí jejich podnikání. „Zdejší firmy totiž stále čelí problémům, když se snaží přijímat platby, posílat peníze a obecně řešit finanční stránku on-line podnikání,“ říká Henderson. Start-up tak chce pomoci právě takovým lokálním projektům růst.

Před třemi týdny Stripe, který před 11 lety založili bratři Patrick a John Collisonové v irském Dublinu, dokončil třetí investiční kolo. Přineslo mu 600 milionů dolarů. Mezi investory vystupují subjekty jako Allianz V, Seqoia Capital nebo Fidelity.

Mezi zákazníky Stripu patří například Uber, Spotify, Zoom nebo fitness software Glofox, který funguje právě i ve Spojených arabských emirátech. Stripe operuje již ve 43 zemích světa. Nedávno navíc oznámil i spolupráci se sociální sítí Clubhouse, díky níž bude možné přímo odměnit tvůrce jejího obsahu.