Goldman Sachs spustila spolupráci s Applem, firmy nabízejí virtuální kreditní kartu | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Goldman Sachs spustila spolupráci s Applem, firmy nabízejí virtuální kreditní kartu

Goldman Sachs spustila spolupráci s Applem, firmy nabízejí virtuální kreditní kartu
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Shutterstock

ČTK

Americká společnost Apple dnes ve spolupráci s investišní bankou Goldman Sachs začala nabízet virtuální kreditní kartu určenou pro uživatele přístrojů iPhone. Informovala o tom agentura Reuters. Apple se majitele těchto smartphonů snaží k užívání karty přilákat vrácením dvou procent z ceny při nákupu prostřednictvím systému Apple Pay, nulovými poplatky a aplikací na správu financí. Apple se potýká s poklesem poptávky po iPhonech a hledá nové zdroje příjmů.

Goldman Sachs bude prověřovat žádosti o karty a monitorovat transakce kvůli případným podvodům. K finančním operacím nebude mít Apple přístup. Firma zároveň uzavřela s investiční bankou dohodu, podle níž Goldman Sachs nebude tato data používat pro jiné účely, například pro svou reklamu a marketing.

Apple nabídne i možnost zažádat o fyzickou kartu z titanu, která však nenese viditelné číslo. To je uloženo v čipu iPhonu, který bude v případě potřeby generovat virtuální čísla pro nákupy na internetu a prostřednictvím telefonu. Informace o nákupech se budou ukládat na uživatelově iPhonu. Produkt Applu a banky Goldman Sachs od ostatních kreditních karet odlišuje právě provázanost s telefonním přístrojem.

Výsledky Applu navzdory poklesu předčily očekávání, pád prodejů v Číně zpomalil

První uživatelé iPhonů, kteří už dříve projevili o kartu zájem, se budou moci k užívání nového produktu registrovat dnes prostřednictvím aplikace Wallet. V následujících týdnech plánuje Apple registrace rozšířit.

Karta je zatím dostupná pouze ve Spojených státech, poznamenala agentura AP. V březnu, kdy Apple kartu představil, firma uvedla, že do konce roku bude produkt dostupný ve 40 zemích.

Hlavní značkou a hlavním zdrojem zisku Applu je iPhone, jeho prodej však začal klesat. Firma tedy hledá nové zdroje růstu, v březnu například vedle kreditní karty představila zpravodajskou a televizní službu.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!