Home Credit míří s mikropůjčkami do ciziny

Peníze, koruny

Peníze, koruny Zdroj: Anna Vacková, E15

Peníze, koruny
Peníze, koruny
3 Fotogalerie
Marek Schwarzmann

Jen za posledních šestnáct měsíců firma zpracovala 150 tisíc žádostí o úvěr a rozpůjčovala půl miliardy korun.

Byznys s mikropůjčkami se českému Home Creditu rozjel natolik, že pomýšlí na expanzi do zahraničí. „S novými produkty chceme přijít do zemí, kde už skupina působí,“ potvrdil šéf českého Home Creditu David Bystrzycki. Novým produktem má na mysli původní mikropůjčku Click Credit, posléze přejmenovanou na Japonskou půjčku a nově od února označovanou Kamali.

Druhou změnu názvu produktu hájí Bystrzycki jednak lepším mezinárodním vyzněním, jednak snahou vyhnout se obecným slovům typu půjčka, která se obtížně registrují a také prodražují on- -line komunikaci.

Správné načasování dokládá Home Credit čísly – jen od srpna 2015 zpracoval přes 150 tisíc žádostí o úvěr a rozpůjčoval půl miliardy korun. Firma v Česku mikropůjčky poslední tři roky dolaďovala, a teď věří, že nové klienty osloví jednoduchým schématem poplatků a dodatečnou ochranou v podobě takzvané Bezpečné splátky. Ta za jednorázový příplatek 199 korun umožní bezplatný odklad splátek v případě ztráty zaměstnání či dlouhodobé hospitalizace. Home Credit také spolupracuje s nezávislou Poradnou při finanční tísni, na kterou odkazuje klienty, jimž půjčku zamítne a u nichž vyhodnotí, že by je další půjčka mohla ohrozit.

Usnadnit expanzi má i nová aplikace Kamali pro sjednání i správu mikropůjčky. Původně měla mít i přístup k telefonním kontaktům, což by usnadňovalo vyhodnocení schopnost klienta splácet. Od toho však Home Credit nakonec odstoupil.