Nestlé se zbavuje okrajového byznysu, prodává pojišťovací divizi Gerber Life Insurance

Nestlé

Nestlé Zdroj: Profimedia.cz

Švýcarský potravinářský koncern Nestlé prodá za 1,55 miliardy dolarů (33,7 miliardy korun) svou pojišťovací divizi Gerber Life Insurance finanční společnosti Western & Southern Financial Group. Informovala o tom agentura Reuters. Nestlé se dál hodlá zaměřovat na své hlavní aktivity, tedy potraviny a nápoje.

Nestlé se v poslední době potýká se slabším prodejem kvůli širšímu přesunu spotřebitelů ke zdravějšímu stravování. Firma proto přehodnocuje své portfolio, zbavuje se značek se slabším výkonem a kupuje nebo uvádí na trh nové produkty a značky.

Švýcarský podnik je také pod tlakem akcionářů, aby zlepšil svůj finanční výkon. Výsledky firmy za loňský rok zaostaly za očekáváním analytiků, přestože firma učinila mnoho opatření, aby nastartovala růst.

Nestlé již v únoru oznámila, že zvažuje budoucnost své pojišťovací divize a že je možný i její prodej. Tržby pojišťovny loni činily 856 milionů dolarů a podle výše majetku patří mezi 100 největších životních a zdravotních pojišťoven ve Spojených státech. Nestlé získala pojišťovnu v rámci akvizice Gerber Products od firmy Novartis v roce 2007.

Kořeny Western & Southern sahají do roku 1888. Podle výše majetku je jednou z 35 největších životních pojišťoven v USA. Prodává také důchodové pojištění a další investiční produkty. Loni vykázala rekordní zisk 620,7 milionu dolarů, napsal list The Wall Street Journal (WSJ).

Dohoda přichází v době, kdy se očekává zvýšené spojování amerických životních pojišťoven. Ty bojují se slabým prodejem pojištění jednotlivcům, protože stále více Američanů se spíše domnívá, že přežijí své pojištění, než že by měli obavy z předčasného úmrtí hlavního živitele rodiny. Prodej životního pojištění jednotlivcům v USA mezi roky 1984 až 2001 klesl asi o 40 procent a od té doby relativně stagnuje.