Šmejc: Home Credit hodlá v Číně proinvestovat 25 miliard korun

„Naším bezprostředním cílem je vybudovat v Číně platformu online půjček, která bude nejméně tak robustní jako síť našich kamenných prodejních míst. Očekáváme, že ekosystém retailových půjček se bude perspektivně točit kolem chytrých telefonů,“ uvedl Šmejc pro deník. Skupina podle něho plánuje online expanzi už v letošním roce, rozšířit se má i škála v Číně prodávaných úvěrových produktů.
Byznys Home Creditu v Číně zažil během posledních let raketový růst. Objem nových peněz poskytnutých klientům v Číně se obdobně jako rok předtím meziročně téměř zdvojnásobil. Podíl Asie jako celku na nově poskytnutých úvěrech stoupl na 56,2 procenta, asijské obchody tak významně pomáhají kompenzovat ztrátový byznys skupiny v Rusku. V Číně působí Home Credit momentálně ve 260 městech v rámci 24 provincií a municipalit a za velkou zdí zaměstnává 33 tisíc zaměstnanců.
Země půjčkám zaslíbená
Čína je pro online půjčkový byznys zemí velkých příslibů. Podle China Daily se v zemi prodá prostřednictvím půjček poskytnutých v kamenných obchodech zhruba desetkrát větší objem zboží než na online úvěr, tento podíl by se měl v budoucnu spolu s rozvojem online půjčování postupně měnit ve prospěch internetu.
Země momentálně prochází přeměnou růstového modelu z primárně výrobního hospodářství na ekonomiku služeb, živelný rozvoj zažívá zejména byznys přes internet.