Maserati opět pozastavuje výrobu

Maserati Levante

Maserati Levante

Maserati Levante. Jedna z nejočekávanějších novinek autosalonu, první vůz SUV italské značky. Tenhle rival Porsche Cayenne působí okázale až arogantně. Jméno Levante bylo inspirováno silným severním italským větrem. Pod kapotou luxusního sportovního vozu je na výběr vidlicový tříválcový šestiválec bi-turbo od Ferrari o výkonu 430 koní anebo dvě naftové verze se šestiválcem. Vůz dosahuje maximální rychlosti 260 km/h, má inteligentní pohon všech kol Q4 a základní cena je 1,8 milionu korun. V Evropě se začne prodávat ještě letos.
Maserati Boomerang
Maserati Boomerang
Maserati Boomerang
Maserati Boomerang
13 Fotogalerie
David Bureš - Auto.cz

Zastavení výroby se týká všech továren, v nichž Maserati vyrábí své vozy. Závody Mirafiori a Grugliasco budou zavřeny až do poloviny ledna.

Maserati se podle plánů vedení koncernu FCA mělo stát jakýmsi italským Porsche, automobilkou s širokou nabídkou sportovně laděných vozů a rostoucími prodeji. Zatím se to však trojzubci moc nedaří, sice nabídl sedan Ghibli a SUV Levante, prodeje jsou ale za očekáváním. Maserati dokonce musí kvůli nízké poptávce zastavit výrobu, což už je poněkolikáté v poslední době.

Zastavení výroby naváže na aktuálně probíhající vánoční prázdniny. Továrna vyrábějící sedany Ghibli a Quattroporte tak opět začne vyrábět až 15. ledna, po čtyřech týdnech od zastavení linek. Loni přitom byla produkce zastavena během Vánoc na tři týdny.

Také závod Mirafiori otevře až 15. ledna, zavřen bude od 20. prosince. Loni přitom továrna vyrábějící SUV Levante otevírala hned po vánočních prázdninách, s jediným volným dnem navíc.

Během čtvrtého čtvrtletí letošního roku tak bude zavřen v 24 dnech z 61 možných pracovních dnů, v Mirafiori se nevyrábělo ani na přelomu listopadu a prosince. Výroba v Modeně (sportovní modely GranTurismo a GranCabrio) pak bude opětovně spuštěna 8. ledna, po pauze od 15. prosince.

Maserati zastavení výroby oficiálně nekomentuje, zdroje z odborů jej ale vysvětlují nižší poptávkou. Může za to hlavně nižší zájem čínských zákazníků, kteří jsou pro značku jedni z nejdůležitějších.


Více čtěte na Auto.cz >>>