Podařilo se Rusům vyrobit moderní auto? Lada Vesta má odstartovat novou éru slavné značky

Lada Vesta

Lada Vesta Zdroj: Auto.cz

Lada Vesta
Lada Vesta
Lada Vesta
4 Fotogalerie
David Bureš - Auto.cz

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. Server Auto.cz jej podrobil testu jízdních vlastností.

Lada chce opět stavět moderní vozy. Je to jen přání, nebo skutečnost? Server auto.cz to zjišťoval v exkluzivním testu sedanu Lada Vesta.

Vesta je spolu s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. Tu charakterizují automobily navržené podle poslední módy a detailně orientované na potřeby ruských zákazníků. Proto je třeba Vesta vybavena vyhřívaným čelním sklem, což je v dané kategorii levných sedanů věc nevídaná, proto se konstruktéři zaměřovali i na to, aby vůz fungoval i za velice nízkých teplot.

Fotogalerii 61 snímků naleznete na webu Auto.cz

Na ruském trhu se Vesta prodává už od konce roku 2015, vstup do Česka tak chvíli trval. V rámci příchodu nové éry Lady, ohraničené vstupem aliance Renault-Nissan do automobilky a jejím ziskem většinového podílu, se společnost nejprve zaměřila na domácí trh a vlastní konsolidaci.

Expanze navíc není pro Ladu úplně jednoduchá, v Evropské unii totiž musí její vozy splnit třeba přísnější emisní normy než doma v Rusku. A jakožto součást aliance Renault-Nissan Lada nemusí nikam spěchat, do aliance patří i Dacia, které se nebývale daří, a tak není potřeba ohrožovat její pozici konkurencí z vlastních řad.

Proto je tak koupě Vesty na českém trhu zatím složitá. Oficiální české zastoupení Lady se k autu nehlásí, spolehnout se k musíte na jednotlivé prodejce, kteří jsou schopní ho dovézt z Německa, Maďarska nebo Slovenska, kde se běžné prodává. „Náš“ exemplář tak od východních sousedů dovezl dealer Remoraid Auto z Vyškova, který se postará také o servis auta a hlavně zajistí záruku. Ta je v jeho případě tříletá, případně do ujetí 100 tisíc kilometrů.

Ze všech těchto důvodů jsme byli hodně zvědaví, zda Lada Vesta může u nás skutečně zaujmout, nebo zda je jen vozem pro těch pár nadšenců, co nedají dopustit na cokoliv ruské, včetně krabiček od sirek, byť jsou naprosto identické jako u nás. Umí tedy Rusové postavit moderní auto, nebo je Vesta z evropského pohledu podobně zastaralá jako modely Lady z devadesátých let?

Čistě na první pohled je Vesta skutečně moderní auto. Tvary navržené týmem vedeným Stevem Mattinem, bývalým designérem Mercedesu nebo Volva, jsou aktuální a svébytné. Charakteristickým prvkem designu je motiv písmena X, který se objevuje nejen na přídi, kde ho tvoří maska chladiče se světlomety, ale také na bocích, kde je naznačeno výraznými prolisy.

Pokračování článku najdete na webu Auto.cz >>>