Porsche připravuje elektromobily. Sportovní 911 ale nebude elektrická minimálně dalších deset let
Platforma nové generace devětsetjedenáctky sice zástavbu plug-in hybridního pohonu umožní, ale to neznamená, že jej Porsche skutečně nasadí.
Automobilka Porsche naplánovala příjezd prvního čistě elektrického vozu na konec tohoto desetiletí. S elektrifikací se ale pozvolna seznamuje, vzpomeňme Cayenne či Panameru s plug-in hybridními jednotkami. Generální ředitel Oliver Blume nyní potvrdil, že v plánu je ještě více modelů s tímto typem pohonu. Stuttgartská automobilka tak chce pokrýt rostoucí poptávku a zároveň zužitkovat zkušenosti z úspěchů hybridních speciálů v Le Mans.
Již dříve nám špionážní snímky prozradily, že Porsche chystá novou generaci legendární devětsetjedenáctky, podrobnosti o pohonech se ale dozvídáme až teď. Blume v rozhovoru pro Autocar uvedl, že platforma je připravena na zástavbu plug-in hybridu, ale to neznamená, že automobilka příležitost skutečně využije. Největší obavy panují s baterií, respektive jejich hmotnosti a vlivu na jízdní projev auta.
Lídr značky dále potvrdil, že spalovací motor bude součástí všech nových 911 minimálně příštích deset, ale klidně až patnáct let. To ale neznamená, že projekt elektrického sporťáku pošle Porsche zcela k ledu. „Pokud zákazníci budou žádat elektrický vůz, musíme být připraveni,“ uvádí Blume, jehož společnost při stavbě elektrických aut využije poznatků získaných z přípravy projektu Mission E.
Porsche je také jednou z automobilek, které tvoří rozsáhlou alianci pracující na celoevropské nabíjecí síti Ionity pro auta do zásuvky. Na projektu se vedle Volkswagenu podílí BMW, Daimler a Ford. Do roku 2020 má pod taktovkou společností vyrůst 400 nabíjecích stanic, přičemž první dvacítku plánují otevřít ještě do konce tohoto roku.