Poslední sériové Ferrari, na jehož vývoji se ještě podílel sám zakladatel značky Enzo Ferrari, se představilo veřejnosti 14. září 1989 na frankfurtském autosalonu 14. září 1989. Tedy rok a měsíc poté, co slavný Il Commendatore ve věku 90 let zemřel. Na poměry značky poměrně laciné a "jen" vidlicovým osmiválcem poháněné auto neslo označení 348. Z něj znalci znalci na první pohled poznají jak objem motoru, tedy 3,4 litru, tak počet válců.
Dvoumístný automobil, jehož design zejména v bočních partiích vycházel z legendární testarossy, se kterou sdílel také výklopná hlavní světla, se vyráběl ve třech verzích. První bylo kupé 348 TB (po faceliftu v roce 1993 GTB), druhou pak polootevřená targa 348 TS (později GTS) a třetí kabriolet, zvaný v Itálii spider. Všechny měly stejnou pohonnou jednotku o výkonu 300 koní - po faceliftu 320 koní - a pětistupňovou manuální převodovku, která vystřelila auto z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy.
Ferrari 348 přišlo na svět na přelomu dvou ér, což se projevilo v jeho konstrukci. Je to poslední automobil značky bez posilovače řízení a také bez airbagu, zároveň ovšem první auto z Maranella s elektronicky řízeným vstřikováním paliva. Do roku 1995, kdy typ nahradil model 355, se vyrobilo celkem 8844 exemplářů Ferrari 348, většina ve verzi bez pevné střechy. Dnes je z něj oblíbený vůz u lidí, kteří s ferrari začínají, i díky „příznivé“ ceně. Koupit se dá už za jeden a čtvrt milionu korun.
Podívejte se na rozsáhlou fotogalerii: