Škoda 706 RTO: připomeňte si legendární československý autobus | E15.cz

Škoda 706 RTO: připomeňte si legendární československý autobus

1080p720p360p

Ondřej Pavlůsek - Auto.cz

Ikonický československý autobus Škoda 706 RTO slaví letos šedesát let od zahájení sériové výroby. Ta trvala dlouhých 19 let.

Autobus Škoda 706 RTO byl veřejnosti poprvé představena na brněnské Výstavě československého strojírenství v roce 1956, tehdy však ještě ve formě prototypu. Samotná produkce odstartovala až začátkem roku 1958 a ve Vysokém Mýtě a trvala až do roku 1970.

Vedle toho byly další kusy produkovány v Holýšově, kde se v rámci generálních oprav starší Škody 706 RO dosazovaly na původní podvozky karoserie z novějšího RTO. V Polsku pak až do roku 1977 probíhala licenční výroba, a to pod označením Jelcz.

Slovenská strela míří na dva roky do dílny, legendární vlak se dočká generální opravy

Na výrobě náhradních dílů pro autobusy RTO pracovaly podnik Liaz v Mnichově Hradišti a Hanychově do roku 1985. Dalších pět let pak byly vyráběny ve Velkém Krtíši, než došlo k úplnému ukončení jejich produkce.

Historie legendárního autobusu Škoda 706 RTO se přitom datuje až do roku 1950, kdy se zástupci ČSAD a ČZAL (Československé závody automobilové a letecké) sešli, aby projednali možnosti nahrazení autobusu Škoda 706 RO, který se začal vyrábět v roce 1947.

Cílem bylo použít samonosnou karoserii a nestavět autobus na základech nákladního vozu (předchozí model 706 RO měl základ v nákladním voze 706 R), tyto plány ale nevyšly.

Výsledkem se nakonec stalo použití polosamonosné karoserie v kombinaci s upraveným podvozkem nákladního vozu 706 RT. Důvodem vylepšení stávající techniky místo vývoje nové byla samozřejmě snaha o snížení vývojových nákladů. Právě s ohledem na 706 RT bylo pro nový autobus použito označení, v němž zkratka za číselným označením znamenala rámový, trambusový, osobní.


Celý článek najdete na webu auto.cz >>>


Čínské „létající auto“ Terrafugia Transition budete moci koupit už za rok
Tak se vyrábí Präsident. Prohlédněte si výroční speciál Tatry

Škoda 742 Oficiál měla být autem pro státní funkcionáře. Šlo však o propadák

Autor: Ondřej Pavlůsek - Auto.cz
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!