Škoda Auto a Tata chtěly vyvinout levné auto, jednání o spolupráci nakonec ukončily

Volkswagen

Volkswagen Zdroj: Reuters

Tata Motors
Digitální přístrojový štít nabízí četné možnosti zobrazení. Rudý, sportovní režim nám připadá nejpovedenější, po vzoru větších volkswagenů si však můžete zobrazit také mapu navigace.
Vůz: Tata Nano, rok uvedení na trh: 2008. BusinessWeek přiznává, že vzhled nebyl pro Tatu Nano prioritou, ale ošklivá kvůli tomu být přece nemusela. Vzhled kombinující vejce s orlem krásný rozhodně není...
4
Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto ukončila jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství.

Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu. 

Škoda Auto jednala s Tata Motors o možnostech spolupráce od letošního března. Zastupovala celý koncern Volkswagen. Výsledkem měl bý společný malý levný vůz o velikosti fabie, označovaný jako A0 Entry. Ten by se uplatnil na indickém trhu a v dalších rychle rostoucích teritoriích. Škoda již v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

„Společnost Škoda Auto ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností Tata Motors. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci,“ uvedla Škoda v prohlášení.

Škoda Auto loni vyrobila 1,1 milionu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka a Indie vyrábí své vozy v Číně, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 milionu aut.

Tata Motors je největší indickou automobilkou. Její roční tržby se pohybují kolem 42 miliard dolarů. Tata mimo jiné proslula výrobou nejlevnějšího auta světa pod názvem Nano, které se ale do Evropy nedováželo. Tata je vlastníkem tradičních britských značek Land Rover a Jaguar.