Podle něj je nejtěžší na celé věci získat oprávnění od Mezinárodní asociace letecké dopravy IATA pro tyto trhy. Asiana přitom nechce jít cestou otevírání kamenných poboček, na zmíněných trzích pouze zpřístupní příslušné jazykové mutace svých prodejních systémů. „V České republice ale musíme zajistit provoz call centra v několika jazycích. Na tom právě pracujeme,“ doplnil Litvin. Podobnou virtuální cestou se Asiana rozšířila v lednu na Slovensko, kde získala identifikační číslo IATA.
Zájem o letenky roste:
Celkový obrat Asiany byl loni kolem 1,8 miliardy korun, z toho prodej letenek představoval přes 1,5 miliardy. Tržby z prodeje letenek vzrostly o 17 procent. Podle Litvina je marže u letenek zhruba pět procent. Ziskovější jsou další cestovní služby, jako je pojištění, zařizování víz nebo ubytování. Společnost aktuálně spustila na svých stránkách rezervační systém, kde je možné zaknihovat téměř 200 tisíc hotelů z celého světa. Firma tak chce konkurovat světovým portálům, jako je Go Global nebo Expedia.
Na českém a slovenském trhu je největším konkurentem Asiany firma Student Agency se svojí dcerou Orbix. Ta loni za bývalé Československo vykázala tržby z letenek kolem 2,8 miliardy korun. V Česku se loni prodaly letenky síťových dopravců za 9,6 miliardy korun, což je o šest procent více než v roce 2010.