Auta kupuje stále více žen

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Ženy mění zvyky v nakupování osobních automobilů. Stoupá totiž podíl řidiček, které si pořizují auto samy za sebe. Kvůli dětem také stále více preferují větší a bezpečnější vozy třídy MPV či SUV. Vyplývá to z vyjádření autobazarů.

V autobazarech Auto ESA tvořily ženy – řidičky před deseti lety kolem 25 procent zákazníků, nyní je to již 36 procent, uvedl mluvčí firmy Martin Doležal. „Doba, kdy většina žen preferovala malá auta, už minula. Dnes vybírají především větší bezpečnější vozy a nevyhýbají se ani velkým terénním SUV,“ doplnil.

Na rozdíl od mužů však ženy stále hodně dají na první dojem. „Od koupě předem vyhlédnutého vozu je dokáže spolehlivě odradit jakákoli kosmetická vada,“ říká Doležal. Zatímco před deseti lety ženy vybíraly hlavně červené a modré vozy, nyní volí nejčastěji šedou a stříbrnou barvu.

V síti autobazarů AAA Auto tvoří ženy – řidičky zhruba třetinu nakupujících. „Z našich srovnávacích analýz vyplývá, že tento podíl stoupá, ale velmi pomalu, v jednotkách procent,“ řekla vedoucí komunikace AAA Auto Dana Pavlousková. Dříve ženy upřednostňovaly malá praktická auta, někdy sarkasticky označovaná jako „pojízdné nákupní tašky“. Nyní ale podle ní začíná být patrný odklon, kdy ženy často vybírají velká rodinná auta.

Podle mluvčího Import VW Group Jana Klímy se trend podílu nakupujících žen – řidiček u prodejů nových vozů dá vystopovat jen těžce. Důvodem je to, že drtivou většinu zákazníků tvoří firmy. „Příklon k větším vozům SUV a MPV ale určitě nastal. U Volkswagenu je to jednoznačně spojeno s příchodem VW Tiguanu, u něj je podíl zákaznic vysoký,“ řekl Klíma.