Autobazary AAA Auto chystají vstup na západoevropské trhy

Karolína Topolová, šéfka AAA Auto

Karolína Topolová, šéfka AAA Auto Zdroj: Anna Vacková, e15

Karolína Topolová, šéfka AAA Auto
2
Fotogalerie

Největší tuzemská skupina autobazarů AAA Auto se chystá rozšířit své prodejní aktivity do zemí západní Evropy, kde dosud nepůsobila. Firma letos očekává další růst cen ojetin, hodlá se také vrátit na předkrizová čísla.

„Určitě chceme využít on-line prostředí, ale i fakt, že nejsme jen přeprodejce vozů, ale jsme jejich vlastníkem,“ uvedla generální ředitelka Karolína Topolová. Další informace chce zveřejnit během několika týdnů. Autobazary AAA Auto loni v Česku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku prodaly sedmdesát tisíc aut, meziročně o 19 procent méně. Z toho jedenáct tisíc vozů společnost prodala on-line.

„Letos se chceme vrátit minimálně na čísla z roku 2019, kdy jsme zobchodovali téměř devadesát tisíc vozů. K většímu zájmu o ojeté vozy povede zhoršující se ekonomická situace, trend dovolených v Česku i preference osobních vozů před hromadnou dopravou,“ doplnila Topolová. Dodala, že letos očekává další růst cen ojetin. Ty se již ve druhé polovině roku zvýšily v některých segmentech o deset až patnáct procent.

Řádově tisíce aut chtějí letos AAA Auto prodat opět on-line. Prodej přes internet zajišťuje inovační laboratoř AuresLab. „Úspěšnost on-line prodeje je nyní asi 95 procent. Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line, jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají podle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit,“ uvedl výkonný ředitel AuresLabu Stanislav Gálik.

Nejprodávanějším vozem v e-shopu AAA Auto byla Škoda Octavia s benzínovým motorem, v Česku s karoserií combi, na Slovensku jako hatchback. Skupinu AAA Auto vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. AAA provozuje více než čtyři desítky výkupních a prodejních poboček v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zaměstnává zhruba 2400 lidí.