Babišův prodejce spodního prádla Astratex čeká růst tržeb skoro o polovinu, přesáhnou miliardu

Prodejna spodního prádla Astratex

Prodejna spodního prádla Astratex Zdroj: Astratex.cz

On-line obchod se spodním prádlem Astratex letos očekává zvýšení tržeb o téměř 50 procent na 1,2 miliardy korun. V příštím roce by měl růst o dalších 15 až 20 procent.  Vlastníkem společnosti je fond soukromého kapitálu Hartenberg ze svěřeneckých fondů premiéra Andreje Babiše (ANO).

Společnost letos zahájila expanzi do Německa a Rakouska a v příštím roce bude pokračovat na dalších západních trzích. Zároveň začala rozšiřovat centrální sklad v Náchodě. Po investici 30 milionů korun se jeho plocha navýší o 50 procent.

Pro letošní předvánoční sezónu Astratex navýšil skladovou zásobu na zhruba dvojnásobek. U vybraných kategorií, jako jsou pyžama, župany nebo noční prádlo jsou zásoby ještě vyšší. „Již nyní v září pozorujeme zvýšený zájem o dárkové zboží a vzhledem k prodlouženým dodacím lhůtám nebude před Vánoci šance vyprodané položky včas znovu naskladnit,“ uvedl generální ředitel Astratexu Miroslav Tesař.

Lidé podle něj budou i na letošní svátky ve větší míře nakupovat on-line. „Letošní Vánoce tak tuzemský trh opět přiblíží k momentu, kdy on-line obrat překoná ten retailový,“ dodal Tesař.

Na růst zájmu o on-line nákupy reaguje i tuzemská doručovací síť. Raketovým tempem podle Tesaře rostou zejména výdejní boxy, ale velmi rychle se rozšiřuje též síť výdejních míst. Česko je blízko úrovni pokrytí, kdy má 99 procent zákazníků výdejní místo v docházkové vzdálenosti.

Astratex funguje od roku 2000, o pět let později se firma začala věnovat výhradně prodeji přes internet. Většinu sortimentu tvoří dámské spodní prádlo a plavky, ale i pánský sortiment, sportovní prádlo a prodává také ložní prádlo. V pololetí firma zvýšila tržby o 80 procent na 600 milionů korun.