Biokosmetika na tahu. Tržby výrobců míří nahoru

Ilustační foto

Ilustační foto Zdroj: sunshinecity CC BY 2.0 Flickr

Trend „bio“ se v České republice pomalu přesouvá ze znovu oživených farmářských tržišť i do drogerií a na internet. Ženy čím dál častěji pročítají etikety na kosmetických výrobcích a začínají dávat přednost „bio“ produktům. Serveru E15.cz to potvrdili tři výrobci a jeden drogistický řetězec.

Z celého kosmetického trhu zaujímá biokosmetika pouhý zlomek, který ale rok od roku nabírá na síle. Potvrzují to i tržby jednoho z českých významných výrobců aromaterapeutické a bio kosmetiky společnosti Nobilis Tilia. Zatímco v roce 2011 firma vykázala tržby 26,3 milionu korun, o dva roky později to už bylo o téměř osm milionů korun více, 34,1 milionu korun.

„Na začátku byli našimi zákazníky spíš alternativci, průkopníci ve světě bio, lidé spíš přírodně založeni, s ekologickým myšlením. Tato skupina obrovsky narostla, stejně jako narostl zájem o biopotraviny, eko drogerii, přírodní a bio kosmetiku,“ sdělila serveru E15.cz marketingová specialistka Nobilis Tilia Simona Brhelová.

Za zájmem běžných spotřebitelů o biokosmetiku podle ní stojí větší osvěta a větší vzdělanost ohledně složení kosmetických výrobků. „Lidé jsou vzdělanější. Zajímají se o ingredience, čtou etikety nejen na potravinách, ale i na kosmetice. Zajímají se o certifikace,“ uvedla.

Větší zájem zákaznic o biokosmetiku potvrzuje i PR manažerka DM drogerií Eva Vaněčková. „Každým rokem se tržby u biokosmetiky zvyšují,“ konstatovala. Konkrétní čísla DM drogerie nesdělila. Ve svých prodejnách nabízí kromě své řady alverde také například značky Weleda, Lavera, Saloos a Purity Vision. „Zejména díky příznivému poměru kvalita a cena mají zákazníci dlouhodobě největší zájem o dm značku alverde,“ zmínila Vaněčková.

Lidé se zajímají

Zvyšující se tržby hlásí i společnost Saloos, ani ona však nechce být konkrétní. Firma se označuje za největšího výrobce a prodejce přírodní kosmetiky v České republice. „Zájem o naše výrobky je celkem vyrovnaný, snad nejvíce jsou vyhledávané tělové a masážní bio oleje, bio regenerační obličejové oleje a bio Karité balzám,“ sdělila za společnost Laďka Petrjánošová.

Své produkty Saloos prodává kromě DM drogerií také v bioprodejnách, lékárnách či bylinkářství. „Naše masážní oleje odebírá velká řada českých lázní, wellness provozů, sportovních a fittness center a profesionální maséři i kosmetičky,“ zmínila Petrjánošová. Dodakla, že o přírodní biokosmetiku je stále větší zájem navzdory celosvětové ekonomické krizi. „Zákazníci se stále více zamýšlí nad tím, co je a není pro jejich zdraví prospěšné,“ poznamenala.

Teprve druhým rokem na českém trhu působí německá značka Lubana, i ona ale registruje zvýšený zájem zákaznic. „Důkazem je pro nás stále se zvyšující prodej,“ sdělila za značku Barbora Kubínová. „Konkurence je ale vysoká a spousta žen vynaloží velké úsilí, než najde tu pravou kosmetiku, která splňuje jejich kritéria,“ zmínila.

Biokosmetika by neměla obsahovat ropné produkty, konzervanty a syntetické látky. Její certifikace ale není ucelená a produkty mohou nést několik různých „cedulek“.