Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů
Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s vloni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny lidé v tuzemských 95 restauracích utratili 4,6 miliardy korun.
Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, tak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.
Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald‘s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsobeno mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald´s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.
McDonald´s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celém Česku.