Český Danone si loni pohoršil. Prudce mu klesly zisk i tržby

Actimel, jeden z nejznámějších výrobků Danone

Actimel, jeden z nejznámějších výrobků Danone Zdroj: CC BY 2.0: Health Gauge

Producentu mléčných výrobků Danone v ČR loni klesl zisk na 656 tisíc korun z předloňských 62,8 milionu korun. Tržby se snížily o zhruba 138 milionu korun na 1,3 miliardy korun. Společnost to uvedla ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Zboží za 600 milionů korun společnost prodala v Česku, zbytek v zahraničí. Firma vyrábí například značky Activia, Actimel, Oikos, Kostíci nebo Fantasia.

„Trh čerstvých mléčných výrobků po několika letech trvající obtížné situaci, kdy jen pomalu docházelo k oživování trhu a ke zvyšování spotřeby v rámci této kategorie, pokračuje v růstu,“ uvedla firma. Loni podle ní kategorie čerstvých mléčných výrobků, jogurtů a mléčných dezertů, vzrostla o 0,7 procenta. „Actimel uvedl na českém trhu řadu nových exotických příchutí, jako jsou zázvor, goji, maca nebo yuzu,“ uvedla firma k loňsku.

Vlastníkem firmy je společnost Produits laitiers frais est Europe, mateřskou firmou skupiny francouzská Danone SA. Ta loni zvýšila čistý zisk o 42,6 procenta na 2,45 miliardy eur (62,1 miliardy korun). Vysoký růst podpořily hlavně divize vody a specializované výživy, uvedla firma. Tržby se jí zvýšily o 12,5 procenta na 24,68 miliardy eur (625,4 miliardy korun). Firma v Česku zaměstnávala 80 lidí.

Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely. Danone vlastnilo výrobní závod i v České republice, v roce 2014 však svou benešovskou mlékárnu prodalo společnosti Schreiber Czech Republic, která nyní pro Danone vyrábí mléčné výrobky.