„Rosteme více na hrubé marži než na obratu,“ uvedl na nedávné maloobchodní konferenci zakladatel holdingu Ondřej Fryc. Zároveň označil udržení ziskovosti za jednu z hlavních výzev, před kterými firma stojí. Pomoci jí v tom mají investice do logistiky v řádu milionů eur ročně.
Z hlediska výnosů je českou jedničkou internetového obchodování portál Alza.cz, který se zaměřuje na elektroniku. Jeho tržby se loni zvýšily o čtrnáct procent na 7,7 miliardy korun. Meziročně si polepšil i konkurenční prodejce CZC.cz, jehož obrat stoupl o třicet procent na 1,3 miliardy korun.
Zvýšit tržby se loni podařilo na trhu internetového hráčům. Třeba společnost M&P invention provozující web Luxusni-elektro.eu utržila meziročně o čtvrtinu více. „Kvůli rostoucí konkurenci ale došlo k výraznému snížení marží a poklesu provozního výsledku asi o pět procent,“ uvedl spolumajitel obchodu Aleš Perlík. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že v Česku letos lidé na internetu utratí 48 miliard korun.
V loňském roce Češi utratili na síti 40 až 45 miliard korun, což představuje zhruba šest procent celkových maloobchodních tržeb. Přestože je to stále malá část všech útrat, začínají internetové obchody v návštěvnosti překonávat i obchodní centra.
Tržby Netretail Holding|
„Návštěvnost nejúspěšnějšího českého internetového portálu je zhruba pětkrát vyšší než průměrná návštěvnost největších nákupních center v Praze,“ připomněl Michal Soták z konzultační společnosti Cushman & Wakefield.