Českým internetovým obchodům rostou tržby

Ilustrační foto

Ilustrační foto

Stále oblíbenější nakupování na internetu se odráží i ve výsledcích elektronických obchodníků. Skupina Netretail Holding, která provozuje přední tuzemský internetový obchod Mall.cz, se ve svém aktuálním finančním roce dostane po třech letech do provozního zisku, sdělila mluvčí firmy Michala Gregorová. Konkrétní výši výdělku společnost neuvádí, v případě tržeb ale očekává růst zhruba o pětinu na 177 milionů eur, tedy na 4,4 miliardy korun.

„Rosteme více na hrubé marži než na obratu,“ uvedl na nedávné maloobchodní konferenci zakladatel holdingu Ondřej Fryc. Zároveň označil udržení ziskovosti za jednu z hlavních výzev, před kterými firma stojí. Pomoci jí v tom mají investice do logistiky v řádu milionů eur ročně.

Z hlediska výnosů je českou jedničkou internetového obchodování portál Alza.cz, který se zaměřuje na elektroniku. Jeho tržby se loni zvýšily o čtrnáct procent na 7,7 miliardy korun. Meziročně si polepšil i konkurenční prodejce CZC.cz, jehož obrat stoupl o třicet procent na 1,3 miliardy korun.

Zvýšit tržby se loni podařilo na trhu internetového hráčům. Třeba společnost M&P invention provozující web Luxusni-elektro.eu utržila meziročně o čtvrtinu více. „Kvůli rostoucí konkurenci ale došlo k výraznému snížení marží a poklesu provozního výsledku asi o pět procent,“ uvedl spolumajitel obchodu Aleš Perlík. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že v Česku letos lidé na internetu utratí 48 miliard korun.

V loňském roce Češi utratili na síti 40 až 45 miliard korun, což představuje zhruba šest procent celkových maloobchodních tržeb. Přestože je to stále malá část všech útrat, začínají internetové obchody v návštěvnosti překonávat i obchodní centra.

Tržby Netretail HoldingTržby Netretail Holding|E15

„Návštěvnost nejúspěšnějšího českého internetového portálu je zhruba pětkrát vyšší než průměrná návštěvnost největších nákupních center v Praze,“ připomněl Michal Soták z konzultační společnosti Cushman & Wakefield.