Chladné počasí hraje do karet cestovkám

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Holiday World

Nebývale studené a deštivé počasí v Česku paradoxně vyhovuje cestovním kancelářím. Zima nemusí být sice jediným důvodem, ale cestovky v těchto dnech zaznamenávají růst poptávky po zájezdech k moři.

„První odlety do letních destinací ve Středomoří začínají v nejbližších dvou týdnech. Právě po těchto prvních termínech jsme zaznamenali nebývalý zájem. Nejvíce klienty přitahuje východní Středomoří, hlavně Kypr, kde je již prohřáté moře,“ říká marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Pro nákup zájezdu se podle něj pružně rozhodují především samostatně cestující dvojice a senioři. Čedok zatím prodal na hlavní sezonu o pět procent více zájezdů než v loňském roce.

„Vývoj prodeje zájezdů u členských cestovních kanceláří v posledních letech ukazuje na výrazný vliv počasí v České republice na zájem českých klientů o dovolenou v jižních zemích,“ uvedla Kateřina Petříčková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Podle ní se ale vliv počasí naplno projevuje až v období prázdnin a u prodejů last minute. Ty začnou prakticky s hlavní sezonou v příštích dnech.

Zvýšenou poptávku hlásí i Fischer, na termíny do poloviny června má téměř vyprodáno. Zájem prý je hlavně o řecké ostrovy. „Klientů se obyčejně neptáme, jaký je důvod jejich dovolené, ale je pochopitelné, že nevlídné počasí může řadu lidí přesvědčit k dřívějšímu odletu za teplem, než měli v plánu. S nadsázkou dodávám, že aktuální počasí je kampaní cestovních kanceláří na pobyty u moře,“ doplnil mluvčí Fischera Jan Osúch.

David Eder: Cestovní kancelář pro milionáře loni vyrostla o polovinu