Do hotelů letos jezdí rekordní počty Čechů

„Mohu to jen potvrdit. Vidím za tím úbytek zahraniční klientely, která speciálně v horských oblastech donutila nejen nás zaměřit obchod a marketing na domácí klientelu. Zvláště úbytek klientů z Německa a Nizozemska je v porovnání s předchozími pěti lety markantní,“ uvedl šéf největší tuzemské hotelové sítě Euroagentur Josef Bára. Vyjmenovává i další důvody, mezi jinými lepšící se nabídku pro rodiny s dětmi ve všech regionech.
Češi podle agentury CzechTourism stále více jezdí především do tří- a čtyřhvězdičkových hotelů. „Ve čtyřhvězdičkových hotelech se počet příjezdů domácích turistů za posledních šest let téměř ztrojnásobil. Tento vývoj je především důsledkem konkurence, která výrazně snižuje ceny ubytování,“ uvedla mluvčí CzechTourismu Alice Dvořáková.
Šéf cestovní kanceláře Atis Petr Krč poslední vývoj připisuje i rozmachu slevových portálů. „Vzrůstá poptávka po takzvané druhé dovolené, po prodloužených víkendech a podobně. Tento nárůst byl způsoben mimo jiné nástupem prodeje na slevových portálech,“ uvedl Krč, jehož kancelář se specializuje na pobyty v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.
Podnikatelé se brání jednoznačnému soudu, že by boom tuzemských dovolených Češi vyvažovali omezením pobytů v zahraničí. Trendy jsou ale zřejmé, doba zahraniční dovolené se zkracuje a zbylé volno věnují lidé tuzemským výletům.
Hotely táhne česká klientela
To mimo jiných potvrzují i kasteláni českých hradů a zámků. Čísla pražského letiště navíc ukazují, že počet rekreantů na charterových letech letos do srpna meziročně klesl o pět procent na 910 tisíc. Podle ERV pojišťovny například výrazně klesl počet zimních dovolených u moře, hlavně v Egyptě a na Kanárských ostrovech. Mezi tuzemskými dovolenými se módní záležitostí staly především lázně, kam už zdaleka nesměřují jen senioři a nemocní. Lázně slouží jako místo odpočinku.
„Cestuje stále více klientů v produktivním věku. Dávají přednost prodlouženým víkendům. Stále většímu zájmu se těší menší lázně jako jsou Luhačovice nebo Janské Lázně,“ uvedl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha.