E-shop Košík.cz postaví kuchyni pro celé Česko. Zapojí i šéfkuchaře
Internetový prodejce potravin Košík.cz připravuje vybudování velké kuchyně. Z ní bude rozvážet pasterizovaná jídla po České republice. Kapacita kuchyně bude stavěná na desítky tisíc porcí denně. Investice je v desítkách milionů korun.
„Bude to obrovská manufaktura na vaření kvalitních a zdravých jídel. Máme s tím velké plány. Jídla budeme produkovat pod vlastními značkami, budeme tam mít různé série a limitované edice, budeme spolupracovat s různými šéfkuchaři,“ řekl Tomáš Jeřábek, generální ředitel Košíku, v rozhovoru pro server E15.cz.
Košík již nyní v Praze nabízí rozvoz zachlazených hotovek. V blízké době má rozšířit jejich rozvoz také do dalších měst, kde již působí. „S nabídkou pasterizovaných jídel to zvládneme na přelomu podzimu a vánoční sezóny,“ dodal šéf Košíku ze skupiny Mall Group. Ta má stejné akcionáře jako vydavatel deníku E15.
E-shopy s potravinami byli na začátku nouzového stavu pod mimořádným náporem zákazníků. „Doručování potravin bylo v první fázi náporu pro internetové obchody velkou výzvou, ale v současné době již probíhá v podstatě obvyklým způsobem jako před krizí, přestože objemy objednávek jsou stále o stovky procent vyšší,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Mezi nejoblíbenější kategorie v online nákupech potravin tvoří podle nákupního rádce Heureka.cz směsi na výrobu chleba. Jejich prodej meziročně vyskočil o 492 procent. Další silnou položkou v internetových objednávkách byly těstoviny, obiloviny a luštěniny.