Globus otevře v Česku svůj první menší obchod. Ostatní řetězce se vydávají podobnou cestou

Globus Fresh

Globus Fresh Zdroj: globus

Obchodní řetězec Globus otevře v Česku první menší obchod Globus Fresh, dosud provozoval v tuzemsku 15 hypermarketů. Nová prodejna bude v Pardubicích na sídlišti Dubina, další pak vyroste v Praze. Stejnou cestou se vydal také řetězec s elektronikou Datart, IKEA či Tesco, které v centrech měst expanduje se svoji sítí večerek Žabka.

Plocha obchodu je 165 metrů čtverečních a bude zásobována z místního Globusu vzdáleného osm kilometrů. "V prodejně Globus Fresh v Dubině budou mít zákazníci k dispozici více než 180 položek od našich pekařů a řezníků," uvedla mluvčí Pavla Hobíková.

Další Globus Fresh se otevře zákazníkům na podzim v Praze. Prodejny nebudou vždy stejné, a to jak velikostí, tak sortimentem. "V Pardubicích jde o prostory bývalé samoobsluhy, ale příště to může být prostor po jiné provozovně," dodala Hobíková.

Malé městské prodejny otvírá také řetězec s elektronikou Datart, nyní jich má už pět a další plánuje. "V tuto chvíli vyjednáváme v dalších lokalitách po Praze, po prázdninách chceme otevřít další městské prodejny," řekla mluvčí Iva Pavlousková. Zákazníci si podle ní malé prodejny velmi oblíbili.

"Hlavní důvod představení konceptu malých městských prodejen byl, abychom byli zákazníkům blíže a nemuseli za námi pokaždé jezdit do obchodních center. Malé městské prodejny proto otevíráme na frekventovaných místech v centrech měst, naopak obchodní centra bývají stranou," dodala Pavlousková.

Také řetězec Tesco plánuje expanzi své sítě malých obchodů Žabka do větších měst mimo Prahu a hledá nové franšízanty a prostory pro své obchody. V prvním pololetí otevře minimálně další dvě prodejny. "Samozřejmě se nespokojíme jen s těmito a neustále vyhledáváme další vhodné lokality," uvedl nedávno generální manažer sítě prodejen Žabka Radim Lunda.

I nábytkářský řetězec IKEA jde cestou menších prodejen a v létě otevře na pražském Václavském náměstí nový obchod - tzv. pop-up studio o ploše 800 metrů čtverečních, jehož hlavním cílem bude inspirovat zákazníky. Expozice bude zaměřena na obývací pokoje.

Diskonty Lidl zase chtějí oproti minulosti otvírat nové prodejny v obchodních centrech a nových developerských projektech bytových nebo obchodně-administrativních komplexů. "Pokud to místní podmínky vyžadují, jsme ve vysoce frekventovaných lokalitách velkých měst schopni provozovat prodejny od velikosti prodejní plochy 450 m2," uvedla mluvčí Zuzana Holá.