Google odhalí nejlépe hodnocené restaurace v Česku. Prvním vítězem je Vallmo

Martin Makovička, majitel a šéfkuchař pražské restaurace Vallmo oceněné uživateli Map Google.

Martin Makovička, majitel a šéfkuchař pražské restaurace Vallmo oceněné uživateli Map Google. Zdroj: Havas

Google ocenil první pražskou nejlépe hodnocenou restauraci. Cenu získal podnik Vallmo.
2
Fotogalerie

Společnost Google v pondělí udělila cenu pražské restauraci, která získala nejlepší hodnocení od uživatelů Map Google. Prvním českým vítězem takzvaného Křišťálového špendlíku se stal podnik Vallmo nedaleko Rašínova nábřeží. Google postupně během června odhalí celkem deset českých a moravských bister, restaurací a kaváren, jež na googlovských mapách nasbíraly nejlepší reference.

Nejlépe hodnocenou pražskou restaurací na Mapách Google je podnik Vallmo. Jeho majitel a šéfkuchař Martin Makovička v pondělí převzal od Googlu cenu Křišťálový špendlík. Ocenění společnost letos udílí českým podnikům z oboru gastronomie poprvé.

 „Recept na úspěch je jen jediný, a to tvrdá práce, vytrvalost a důraz na detail. Důležité je mluvit a naslouchat lidem, jak zákazníkům, tak zaměstnancům,“ uvedl Makovička. I přes nelehké období posledních dvou let, kdy bylo kvůli pandemii zavřeno, si podnik udržel přízeň zákazníků, což Makovička přisuzuje mimo jiné i tomu, že se od jiných restaurací značně odlišují.

Zatímco dnes téměř každá restaurace nabízí relativně exotické suroviny, Makovička, který vařil v zahraničí pro michelinské restaurace, ve svém podniku Vallmo klade důraz především na kvalitní české suroviny a ryby z Třeboně.

„Vážíme si každého zákazníka a jeho času, který u nás strávil. Vzhledem k tomu, že jsme otevřeli těsně před covidovým obdobím, je pro nás toto ocenění velkým zadostiučiněním,“ dodává Makovička, který zároveň tvrdí, že pandemie pražský trh s gastropodniky rozhodně „nepročistila“. „V našem okolí nezavřela žádná restaurace, ba naopak teď otevřely další čtyři,“ zmiňuje Makovička. 

Google vybíral vítězné podniky na základě několika kritérií. Rozhodující bylo množství pozitivních recenzí a počet udělených hvězdiček na firemním profilu podniku v daném regionu České republiky, a to ke konci dubna letošního roku. Aby podnik mohl získat ocenění, musí mít také kompletně vyplněný profil na Mapách a ve Vyhledávání Google.

„Ocenění Křišťálový špendlík sice předává Google na základě hodnocení podniků v Mapách a ve Vyhledávání, ale ve skutečnosti je to vlastně cena uživatelů,“ tvrdí mluvčí Googlu Iva Fialová. Zároveň také vysvětluje, že za každou recenzí je spokojený zákazník, který to místo navštívil, byl z něj nadšený, a proto mu udělil to nejlepší hodnocení. „Podniky jsme chtěli touto cestou odměnit za jejich práci. Lidé i ze vzdálenějších koutů Česka je pak budou moci navštívit třeba během letního cestování,“ dodává Fialová. 

Prahu čekají v příštích letech velké změny:

Video placeholde
Prahu čekají v příštích letech velké změny • Videohub

Vybraných deset podniků s nejlepším hodnocením ze sektoru pohostinství a gastronomie z různých koutů České republiky vyhlásí Google v průběhu měsíce června. Vítězům bude ocenění předáno přímo v provozovně a jejich jména budou postupně přibývat na mapě na webové stránce (www.kristalovyspendlik.cz). První majitel Křišťálového špendlíku bude znám sedmého června a kompletní list vítězů bude představen 23. června.

Kromě aplikace Mapy Google mohou lidé vyhledávat nejlépe hodnocené restaurace například v aplikaci Trip Advisor. V posledních letech se také často hovoří o Gastromapě od herce Lukáše Hejlíka, který jezdí po Česku a restaurace testuje on sám.