Home Credit expanduje na Filipínách, finanční gramotnost zvyšuje komiksy

Zatím hlavně hotovost. Sedm z deseti Filipínců zatím nemá bankovní účet. Jejich finanční gramotnost je velmi slabá.

Zatím hlavně hotovost. Sedm z deseti Filipínců zatím nemá bankovní účet. Jejich finanční gramotnost je velmi slabá. Zdroj: Home Credit,

Česká úvěrová společnost Home Credit zažívá bleskovou expanzi na Filipínách. Zhruba po dvou letech poskytla půjčku na koupi často první ledničky nebo pračky v životě už víc než dvěma stům tisícům Filipínců.

„Naším cílem je pokrytí všech důležitých oblastí Filipín tak, abychom dokázali do konce příštího roku poskytnout služby víc než jednomu milionu zákazníků,“ uvedl David Minol, generální ředitel Home Credit Philippines. Firma těží z hospodářského boomu, které asijské souostroví v současnosti zažívá. Na Filipínách přitom česká firma řeší zajímavou situaci. Spustila osvětovou kampaň na zvýšení finanční gramotnosti, protože mnoho Filipínců zažívá růst životní úrovně a možnost koupit si luxusnější zboží poprvé v historii.

„Sedm z deseti Filipínců zatím nemá bankovní účet a jejich přístup k finančním službám je velmi omezen. Mzda se na Filipínách vyplácí všem pracovníkům minimálně dvakrát měsíčně tak, aby jim to umožnilo lépe hospodařit s penězi, protože v jejich povaze je žít dneškem,“ vysvětluje David Minol. Home Credit využil pro osvětu mezi Filipínci i komiksy nebo hry s tematikou financí.

Filipínci kupují na úvěr hlavně notebooky a chytré mobily. Mobilní zařízení nahrazují pevné připojení.

Specifická je také poptávka. Filipínci kupují na úvěr hlavně notebooky a chytré mobily, což souvisí s tím, že mobilní zařízení na souostroví nahrazují mnohde zatím neexistující pevné připojení k internetu.

Oproti jiným zemím se na Filipínách na úvěr kupují hodně také hudební nástroje, které patří k tamějšímu životnímu stylu. V současnosti má Home Credit na Filipínách už sedmnáct stovek zaměstnanců a kvůli rychlému růstu nabírá každý měsíc víc než 200 dalších pracovníků. Filipíny tak patří mezi černé koně společnosti Home Credit v době, kdy naopak firma trpí poklesem poptávky na postsovětských trzích.

Více v dnešní příloze E15 Český export