Hračky Sparkys vydělávají Pawlowskému nejvíce od krize

Z hlediska samotných tržeb válcují Pawlowského například konkurenční obchody Pompo nebo Dráčik. Sparkys ročně stabilně utrží kolem tří set milionů korun, zatímco zmínění konkurenti minimálně dvojnásobek.
Výrazný náskok před touto konkurencí má ale Sparkys v ziskovosti. Zatímco síť Pompo v posledních zveřejněných výsledcích uváděla provozní marži 1,2 procenta a Dráčik dokonce prodělal, dostal se Pawlowského Sparkys na marži 3,4 procenta. Tedy nic závratného, ale v oboru za současných podmínek slušný výsledek.
Lepší byla v posledních dvou letech jen společnost Lamps provozující internetové hračkářství Brůča, a to se ziskovou marží přes šest procent při tržbách kolem 131 milionů korun. Konkurenční síť obchodů HM Studio před rokem z tržeb na úrovni 191 milionů vytvořila provozní zisk 4,7 milionu, což se rovná marži 2,5 procenta.
Z uvedených čísel vyplývá, že na trhu s hračkami není obtížné dostat se do problémů. Přesvědčily se o tom obchody Puntanela, které letos převzala konkurenční síť Bambule. Přes napjatou situaci však na tuzemský trhu letos přišlo polské hračkářství Smyk.