KKCG sjednotila názvy firem kolem Sazky | E15.cz

KKCG sjednotila názvy firem kolem Sazky

Vysočanské sídlo Sazky
Vysočanské sídlo Sazky
• 
ZDROJ: SJu - Wikimedia Commons

Dušan Kütner

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
V obchodním rejstříku od července přibyly k tuzemské loterní jedničce tři další firmy se jménem Sazka v názvu. Jedná se o Sazka Czech, Sazka Group a Sazka FTS. Jejich společný majitel, skupina KKCG miliardáře Karla Komárka, tak sjednotila názvy firem pod jednu značku, která podle odborníků na marketing patří k jedněm z nejcennějších na tuzemském trhu.

„Je to čistě formální záležitost v rámci sjednocení názvů firem, které fungují v kapitálové struktuře Sazky,“ řekl deníku E15 mluvčí KKCG Dan Plovajko.

Sazka Czech (dříve PGQ Czech Republic) je mateřskou firmou loterní Sazky, Sazka Group (předtím PUU Czech) je zase jediným majitelem Sazky Czech. Vlastníkem Sazka Group je pak již přímo KKCG SE se sídlem na Kypru. Důvodem existence dvou mezičlánků mezi loterní firmou a kyperskou prababičkou je podle dostupných informací český loterní zákon, podle něhož musí mít vlastník loterních firem do druhé úrovně sídlo v Česku.

Název Sazka FTS pak nahradil jméno dřívější teprve před rokem založené firmy Sazka Telecommunications. S ní se KKCG ucházela u Českého telekomunikačního úřadu o jednu z licencí na provoz rychlých mobilních sítí LTE, ale neúspěšně.

Sazka s tradicí

Přejmenování velkých firem včetně změn log, nápisů na autech či třeba firemních materiálů může stát až sedmimístné částky. Vzhledem k tomu, že Sazka Czech a Sazka Group fungují ve struktuře jen jako majitelé a sami vlastní výrobní či jinou činnost neprovozují, jejich přejmenování nijak nákladné nebylo. „Náklady se pohybují v řádu tisíců korun,“ podotkl Plovajko.

Již v červnu změnila jméno hlavní firma celé skupiny, Sazka sázková kancelář na zkrácené Sazka, neboť toto jméno má v českých zemích šedesátiletou tradici. Původně pod jménem Sazka desítky let vystupovala loterní firma vlastněná sportovními svazy. Ta však před třemi lety zkrachovala kvůli neschopnosti splácet dluhopisy vydané v souvislosti s výstavbou pražské O2 areny.

Loterní byznys zkrachovalé Sazky včetně ochranných známek poté na podzim 2011 odkoupily od insolvenčního správce za 3,81 miliardy korun skupiny KKCG a PPF, později se jediným majitelem stal pouze KKCG. Samotná původní zkrachovalá Sazka se nyní jmenuje Saleza.

Experty na reklamu červnový návrat jména Sazka a.s. na tuzemský trh nepřekvapil. „Sazka je jedna z nejcennějších značek v Česku,“ uvedl tehdy například bývalý dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš. U podniků může podle něj značka činit kolem poloviny hodnoty celé firmy včetně budov i zařízení. Například u nápojových firem je to ale ještě víc - třeba u Coca-Coly až osmdesát procent. Silná značka má také vliv na tržby a zisky firem. „Pokud jen u Sportky nyní lidé utratí pět miliard korun ročně, tak hodnota značky Sazka bude obrovská – v řádu stamilionů korun určitě,“ dodal.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah