KMV vsadily na železnici, ze silnic denně zmizí 50 kamionů

železnice, vlaky

železnice, vlaky Zdroj: mediafax

Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) plánuje přepravit zhruba třetinu své produkce ze stáčírny v Kyselce k zákazníkům po železnici. Za zhruba deset milionů korun zprovoznila vlečku z Kyselky do Vojkovic, odkud bude naložený vlak pokračovat do meziskladu v Přerově. Přepravu zajistí pro KMV smluvní partner, dceřiná firma společnosti Autodoprava Hanzalík.

Převedení části přepravy na železnici výrazně odlehčí provoz na silnici z Kyselky do Karlových Varů. Po té projede za den v průměru kolem 50 kamionů s minerálkami. Pro železniční provoz společnost Hanzalík koupila a opravila dvě lokomotivy a 16 vagonů.

Kolik vlakových souprav z Kyselky po železnici denně odjede, ovlivní především poptávka zákazníků. V hlavní sezoně KMV vypraví každý den asi jeden vlak. Mimo sezonu by mohly stačit tři soupravy týdně.

„Z Kyselky vlak potáhne dieselová lokomotiva do Chomutova, kde ji nahradí pro další cestu na Moravu elektrická lokomotiva společnosti ČD Cargo,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Provoz vlečky a dopravu po železnici bude plně hradit KMV. Jaké s tím budou spojené náklady, si Pasquale nechal jako obchodní tajemství.

Vlečka kdysi vedla až do stáčírny. Na zhruba půlkilometrovém úseku ale nyní koleje nejsou a KMV nepočítají s tím, že trať do areálu závodu prodlouží. Podle Pasqualeho by to bylo nesmírně složité a technicky těžko proveditelné.

V cestě navíc stojí historické budovy, které chce firma opravit. KMV chystají řešení, jak dostat palety na nakládkové místo ze stáčírny bez kamionů, které je nyní musejí převážet.

Obnovení provozu po vlečce vítá starostka Kyselky Petra Hoffmannová. Zda to bude přínosem pro obec, je ale zatím předčasné hodnotit, uvedla.