Kvitová se stala globální hvězdou, její marketingová hodnota roste

Petra Kvitová

Petra Kvitová Zdroj: reuters

Letošní úspěchy české tenistky Petry Kvitové, jež vyhrála v létě Wimbledon a v neděli i Turnaj mistryň, výrazně znásobily její marketingovou hodnotu. Mluví se o osmimístných sumách, jsou to ale jen odhady a dohady.

„Klíčová jednání proběhnou po skončení sezony, byť se řada kontraktů už řeší. Nyní se pilují marketingové a sponzorské rozpočty na příští rok,“ řekl deníku E15 Karel Tejkal ze společnosti TK Plus, která Kvitovou manažersky zastupuje již několik let. Zvýšený zájem firem o českou tenistku Tejkal zaznamal zejména na počátku července po jejím vítězství ve Wimbledonu. „Ale stále roste, stala se globální sportovní hvězdou,“ podotkl.

To navíc nemusí být všechno. Současná světová dvojka má příští rok před sebou velkou výzvu v podobě olympijských her. Pokud by uspěla i na nich, její přitažlivost pro sponzory by se ještě zvýšila. Olympiáda je v každém sportu vrcholem a její vítězové jsou sponzory hojně využíváni. Jako příklad poslouží Aleš Valenta nebo Martina Sáblíková, kteří po svých vítězstvích zaplnili reklamní plochy.

Výhodou Kvitové je, že se věnuje sportu, který je populární po celém světě. Její nevýhodou je pak to, že je reprezentantkou země, která negeneruje tak velký trh, jako je například USA, Čína či Rusko. Přesto jsou její šance značné. „V sezoně je hned několik vrcholů, což se sponzorům líbí. K tomu ještě připočtěme Fed cup a národní reprezentaci, která je sponzory i fanoušky velmi pozitivně vnímaná,“ dodal Tejkal.