Lego zvýšilo svůj podíl na světovém trhu s hračkami o procentní bod na více než osm procent. Tržby výrobce barevných kostek stouply o 24 procent na 9,1 miliardy dánských korun.
V Evropě tržby vzrostly o více než 10 procent, ve Spojených státech o 23 procent, firma má velmi silnou pozici i v Asii.
Firma v pololetí prodala dvakrát tolik stavebnic Lego Friends, než očekávala. Společnost si koncem loňského roku vysloužila ostrou kritiku za novou stavebnici kvůli řadě pro dívky. Figurky v nové řadě nejsou totiž hranaté jako u obvyklých panáčků, ale více připomínají ženskou postavu a jsou oblečeny do růžové, fialové a zelené, a nacházejí se třeba v domě snů, salónu krásy nebo u bazénu. Lego se bránilo, že nová řada byla vyvinuta na základě požadavku rodičů a dívek.
Lego plánuje v letošním roce zvýšit kapacity, aby uspokojilo rostoucí poptávku, a chce najmout celosvětově tisíc nových zaměstnanců. V současnosti má 10 tisíc zaměstnanců, napsala agentura AP.
Lego vzniklo v roce 1932 jako výrobce dřevěných hraček. Celosvětově jej proslavily až stavebnice z umělohmotných kostiček. Část příjmů firmy tvoří také licenční poplatky z počítačových her. Společnost má od roku 2000 výrobní závod i v Kladně.