Lidé si pečlivě vybírají. Bitva o zákazníky mezi řetězci přitvrzuje

Supermarket, ilustrační foto

Supermarket, ilustrační foto

Větší vzdálenost, vyšší ceny a nevyhovující výběr zboží, to jsou hlavní důvody proč zákazníci odmítají chodit do některých obchodů. O oblibě prodejen maloobchodních řetězců rozhoduje i nákupní prostředí a celková atmosféra.

Do některých prodejen obchodních řetězců odmítá chodit nakupovat polovina lidí, kteří v jeho okolí bydlí. Průměrný zákazník má dnes ve svém okolí osm prodejen potravin. Stává se proto stále vybíravějším a některé prodejny odmítá, pravidelně navštěvuje jen tři. Konkurenční boj mezi tuzemskými obchodními řetězci o zákazníka tak přitvrzuje. Vyplývá to ze studie Incoma Shopping Triggers 2014.

„Je to pro obchodníky ztracený potenciál - řádově ztrácejí miliony potenciálních zákazníků. Nejenže u nich tito lidé neutrácejí, ale protože prodejnu nenavštěvují, není ani možné je znovu přesvědčit vylepšenou nabídkou. A protože prodejnu odmítají často po nějaké negativní zkušenosti, šíří tuto špatnou zprávu dál mezi své přátele a známé,“ uvedl Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK.

Podíl lidí, kteří nějakou prodejnu odmítají navštěvovat se liší řetězec od řetězce. Téměř u všech významných obchodníků odmítá navštěvovat prodejnu víc než pětina jejich potenciálních zákazníků, tj. lidí bydlících v okolí. Do některých prodejen ale odmítá chodit nakupovat polovina lidí, kteří žijí v dané lokalitě. O které konkrétní řetězce jde průzkum neuvádí.