Makru se v Česku loni dařilo, zisk mu vyskočil na 1,3 miliardy

ilustrační foto

ilustrační foto

Velkoobchody Makro Cash&Carry v Česku ve finančním roce 2014/2015 zvýšily zisk o sedm procent na téměř 1,3 miliardy korun. Tržby řetězce stouply o procento na 30,1 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

První prodejnu na českém trhu Makro otevřelo v roce 1997 v Ostravě a poté po celé republice vybudovalo 13 velkoobchodních center. Loni firma v Česku zaměstnávala 3230 pracovníků.

Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group, která je jednou z největších mezinárodních retailových společností. Společnost působí v 32 zemích, má 26 tisíc zaměstnanců a provozuje zhruba 2200 obchodů. Makro má tři skupiny zákazníků z řad podnikatelů. Segment hotelů a restaurací tvoří zhruba 35 procent obratu, maloobchodní prodejci se na tržbách podílejí také 35 procenty, zbytek jsou firmy a instituce.

Podle Asociace českého tradičního obchodu podíl zahraničních řetězců na prodeji potravin v Česku překročil dvě třetiny, což je nejvíce ze zemí střední Evropy. Desítka největších obchodníků v ČR vykazuje obrat přes 330 miliard korun, což je zhruba třetina maloobchodních tržeb bez prodejů aut. Pozici jedničky na trhu podle obratu si loni udržel Kaufland. Druhý byl Albert, třetí Tesco. Makro bylo šesté.