Mall následuje Alzu, zavedl poplatek za dodání na pobočku

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

David Polesný
Dvojka mezi českými internetovými obchody, Mall.cz, zavedla pro zboží do 1500 korun poplatek za osobní převzetí na pobočce. Nepopulární poplatek má částečně krýt náklady na dopravu ze skladu na pobočku a vybavení zboží, účtuje si ho i česká e-shopová jednička Alza.cz.

Vyzvednutí zboží na pobočce je v Česku velmi oblíbené a svědčí o tom statistika samotného Mallu, který uvádí, že osobní odběry už převážily nad dopravou přímo k zákazníkovi.

„Pro většinu našich zákazníků osobní odběr zdarma. Výjimku budou tvořit menší objednávky v hodnotě pod 1500 Kč, pro které bude nově zaveden poplatek 29 Kč. Naše náklady na osobní odběr (transport na pobočku a náklady na její provoz) se průměrně pohybují okolo 50 Kč, osobní odběry tak budeme i nadále dotovat,“ uvádí zástupci Mall na svém blogu.

Konkurenční Alza zavedla dopravné na pobočku již dříve a mezitím už tento poplatek stačila zvýšit z 20 Kč na 25 Kč. U dalších z větších e-shopů, jako je například CZC nebo Mironet se poplatky neúčtují. Dle vyjádření CZC.cz pro Živě.cz se ani nic takového neplánuje.

Zavedení poplatku za doručení na pobočku může snížit cenu zboží o pár korun, které mohou být rozhodující při srovnání cen ve stále populárnějších vyhledávačích zboží. Při výběru může desetikoruna rozhodnout, ovšem po následné proceduře s nákupem zboží už leckdo nad pár korunami mávne rukou. Z dlouhodobého hlediska to však může vést k menší popularitě obchodu.

Zdroj: Živě.cz