McDonald's chce v Číně rozšířit franšízing
Čína je jedním z nejrychleji rostoucích spotřebitelských trhů světa. McDonald's vstoupil na trh v Číně zhruba před dvěma desetiletími. Firma zatím neupřesnila své plány na počet franšízových provozoven, pouze uvedla, že další postup bude záviset hlavně na tom, zda se jí podaří v zemi najít vhodné partnery.
McDonald's v otevírání nových restaurací v Číně výrazně zaostává za konkurenční firmou Yum Brands. Ta zde otevřela kolem 4500 restaurací pod značkami KFC, Pizza Hut, East Dawning a Little Sheep a je největším provozovatelem restaurací s rychlým občerstvením v zemi. Čína je také hlavním pohonem růstu zisku Yum. Pro McDonald's je Čína třetím největším trhem.
Loni McDonald's otevřel v Číně rekordních 200 nových provozoven. V letošním roce plánuje zvýšit investice v zemi o 50 procent a otevřít dalších 225 až 250 nových provozoven, napsala agentura Reuters.
Franšíza je model podnikaní, kdy jsou práva na používání obchodní značky a know-how společnosti poskytnuty jinému subjektu, který si zaplatí za licenci. McDonald's tak v rámci franšízy poskytne jiné osobě právo používat jeho jméno a ochranné známky, receptury a strategii marketingu.