Metro AG kupuje od Mitonu český rezervační portál Restu
Digitální divize společnosti Metro AG, firma Hospitality.digital, koupila od internetové společnosti Miton českého poskytovatele rezervačních služeb pro restaurace Restu. Firmy to dnes uvedly v tiskové zprávě. Cena transakce nebyla zveřejněna. Metro AG, ve kterém mají podíl i miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, provozuje velkoobchody Makro.
"Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení, jako je Restu, a umožňujeme jim tak další rozvoj," uvedl generální ředitel společnosti Metro AG Olaf Koch.
"Tato akvizice pomůže zajistit našim 50 000 odběratelům v oboru pohostinství v ČR jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí," dodal provozní partner společnosti Metro Miles Graham.
Restu je český start-up, který kromě ČR působí na Slovensku a v Maďarsku. Firma poskytuje rezervační služby pro restaurace a provozuje největšího průvodce restauracemi v ČR. Spolupracujícím restauracím Restu nabízí možnost správy rezervací pomocí své platformy, jež každoročně zpracuje více než 500 000 rezervací. Miton byl většinovým vlastníkem Restu.
Metro AG se specializuje na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin. Společnost je zastoupená v 35 zemích a celosvětově zaměstnává 150 000 lidí. Ve finanční roce 2015/16 firma dosáhla prodejů ve výši 37 miliard eur (955 miliard korun).
Společnost Hospitality.digital byla založena v roce 2015 a od té doby připívá k digitalizaci sektoru pohostinství. Divize disponuje mezinárodním týmem, který do praxe zavádí digitální řešení a inovace pro hotely, restaurace a firmy v cateringu a prodejích příslušenství.