Uber eats začne rozvážet v Praze | E15.cz

Do rozvozu jídla v Praze se brzy zapojí také Uber

Do rozvozu jídla v Praze se brzy zapojí také Uber
Služba Uberu na rozvoz jídel Uber eats
• 
ZDROJ: Uber.com

Jaroslav Bukovský

Firma Uber horečně shání lidi pro novou službu, kurýři jsou ale nedostatkovým zbožím.

Pouhých několik dnů zbývá do okamžiku, kdy Uber spustí v Praze rozvážku jídel. Podle informací deníku E15 by měla firma odstartovat ostrý provoz služby Uber eats už v pondělí šestého srpna.

Během léta tak půjde po finském Woltu už o druhého nadnárodního hráče, který se se současným lídrem Dáme jídlo popere o pražský trh doručování jídel v české metropoli. Lídr trhu Dáme jídlo svojí strategii kvůli příchodu silného konkurenta měnit nehodlá.

Konkurence pro Dámejídlo.cz? Do Prahy přišel rozvážet pokrmy finský start-up

„Spouštíme to šestého srpna a trochu nás tlačí čas, jelikož kurýrů je zatím nedostatek,“ uvedl deset dnů před spuštěním služby pracovník náborového centra Uberu v telefonátu s redaktorem deníku E15, který se jen několik dnů předtím zaregistroval v kampani Uberu Eats jako potenciální řidič firmy.

Oficiálně zatím termín spuštění Uber tají. „Uber eats připravujeme spustit v horizontu několika týdnů. O přesném termínu budeme informovat,“ uvedla bez dalších podrobností mluvčí českého Uberu Miroslava Jozová. Podle pracovníka náboru si například cyklisté, kterým se během jedné hodiny podaří doručit heroické tři objednávky, vydělají 340 korun.

Gigant elektromobility Tesla má problém, výrobci se zdvojnásobila ztráta

Firmě poslouží i zhruba dvě tisícovky stávajících řidičů Uberu, pro které může být rozvoz jídla způsobem přivýdělku.

„Uber eats má velkou výhodu ve známosti jména a možnosti jen rozšířit portfolio služeb pro stávající zákazníky včetně cizinců, kteří jsou v Čechách,“ soudí partner poradenské firmy EY Jan Fanta s tím, že pro vstup na trh je navíc vhodná doba.

Mladí si místo dítěte radši pořídí kaktus, místo psa pokojovku

„Na druhou stranu český trh je pro Uber relativně okrajový a lokální firmy mohou rozumět českému spotřebiteli lépe,“ dodává. Firma vstupuje na trh s jedním dominantním a řadou rodících se konkurentů.

„Vstup konkurence bedlivě sledujeme, ale neplánujeme žádné změny strategie či specifické akce zaměřené proti konkurenci,“ řekl pro deník E15 šéf marketingu Dáme jídlo Radek Finkous. Dáme jídlo rozváží ve 167 českých měst a obcích, rozhodující část byznysu ale generuje Praha.

Uber proniká do dalšího způsobu dopravy. Své síly spojí s provozovatelem elektrokol

Za finským Woltem zase stojí působivý fakt jednoho milionu registrovaných jedlíků napříč Evropou. Z menších hráčů šlape do pedálů například český start-up Ordr honosící se dodávkou jídla na kolech do deseti minut.

„Trh je rozhodně růstový. Je to dáno stoupajícím množstvím lidí využívajících aplikace, především ale vyšší kupní silou a ochotou utrácet za služby více,“ dodává Fanta.

Zatímco tak například Dáme jídlo mělo v roce 2013 tržby v řádu nízkých milionů korun, v roce 2016 už to bylo kolem 165 milionů. I přes solidní růst obratu je ale projekt stále ztrátový. Podle finančních výkazů německé mateřské společnosti Delivery Hero Dáme jídlo akcionářům prodělalo kolem osmi set tisíc eur.

Uber končí s vývojem samořízených kamionů

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!