Módní impérium LVMH koupí klenotníka Tiffany. Zaplatí za něj 16,2 miliardy dolarů

Obchod Tiffany & Co. v Paříži

Obchod Tiffany & Co. v Paříži Zdroj: Reuters

Francouzská luxusní skupina LVMH koupí za 16,2 miliardy dolarů klenotnictví Tiffany.
Francouzská luxusní skupina LVMH koupí za 16,2 miliardy dolarů klenotnictví Tiffany.
Bernard Arnault, majitel LVMH a nejbohatší Evropan
Bernard Arnault, majitel LVMH a nejbohatší Evropan
Francouzská luxusní skupina LVMH koupí za 16,2 miliardy dolarů klenotnictví Tiffany.
9
Fotogalerie

Francouzská skupina LVMH se definitivně dohodla s americkým klenotnictvím Tiffany & Co. na jeho převzetí za 16,2 miliardy dolarů (asi 374 miliard korun). Dohoda je dosud největší akvizicí LVMH a má posílit zatím nejmenší část podnikání této na luxus orientované skupiny, tedy klenotnictví a hodinářství. O dohodě informovaly samotné společnosti.

LVMH vlastní 75 luxusních značek, mimo jiné třeba Bulgari a Tag Heuer. Největší část podnikání firmy tvoří móda a doplňky.

S nezávaznou nabídku na Tiffany přišla LVMH koncem října, kdy za jednu akcii nabídla 120 dolarů v hotovosti. Luxusnímu klenotnictví se však zdála nabídka nízká. Firmy se nakonec dohodly na ceně 135 dolarů na akcii v hotovosti.

Dohodu schválily správní rady obou společností, souhlasit s ní musí ještě regulátoři a akcionáři Tiffany. Transakce by měla být dokončena v polovině příštího roku, uvedly agentury AP a Reuters.

Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou. V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává okolo 14 tisíc lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků.

Musí se také vypořádat se změnou chování čínských zákazníků, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Po celém světě má přes 300 obchodů, v České republice otevřela obchod v roce 2012 v pražské Pařížské ulici.

V odvětví luxusního zboží jsou šperky jednou z oblastí s nejlepším výkonem. Podle výzkumné společnosti Bain & Co. by globální trh se šperky měl letos vzrůst o sedm procent na 20 miliard dolarů.