Nike se v Číně přestalo dařit, vytlačuje ji Adidas

Nike

Nike

Ještě nedávno mohla Nike v Číně jen otevřít obchod a úspěch se dostavil sám. To už dávno neplatí. Poprvé po více než třiceti letech na čínském trhu eviduje známá oděvní firma pokles zájmu o své zboží.

Před osmácti měsíci společnost Nike předpovídala, že během čtyř let zdvojnásobí prodeje v Číně na celkové čtyři miliardy dolarů. Realita je ovšem jiná. Od konce loňského roku zájem o oblečení s charakteristickou „fajfkou“ klesá. A na tomto trendu se zřejmě nic nezmění ani v následujících šesti měsících. Vypadá to, že Nike v říši středu prohrává s přitažlivějšími značkami Adidas a H&M, všímá si Bloomberg.

Jak řekla mluvčí značky Mary Remuzzi, problém je spíš ve stagnující čínské ekonomice a měnícímu se vkusu spotřebitelů. Firma i nadále věří, že na obřím asijském trhu má správnou strategii. Přesto však obměnila a „zmodernizovala“ svou nabídku.

Investory problémy v Číně zatím příliš nevzrušují. Sledují především americký trh, kde zůstává domácí Nike i nadále silnou značkou. Za uplynulý rok zde příjmy společnosti vyrostly o 18 procent.

Jak nedávno uvedla agentura Bloomberg, Nike nedávno podepsala smlouvu s Tiger Woodsem. Stávající kontrakt s nejlépě placeným golfistou světa vyprší do konce letošního roku. Podle Woodsova manažera ale nic nenasvědčuje tomu, že by měl měnit značku. Podle nové dohody by měla Nike sponzorovat Woodse až do konce jeho kariéry. Podrobnosti ke smlouvě však nejsou známé.