Savova opustil další klíčový manažer, šéf firmy Procusys Glazar | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Od Františka Savova zběhl další manažer. Firmy ze skupiny nám za služby neplatily, vypověděl

Daniel Novák

Daniel Novák

Od podnikatele Františka Savova obviněného z daňových podvodů se odklonil další klíčový spolupracovník. Bývalý statutární ředitel na Savova napojené skupiny Procusys Ivo Glazar před Krajským soudem v Českých Budějovicích popsal fungování a rozsah Savovova holdingu.

Ve funkci někdejší šéf Procusys skončil po dvou a půl letech na konci září. 

Glazarova výpověď zveřejněná v insolvenčním rejstříku zazněla 8. listopadu v rámci insolvenčního řízení se společnostmi Procusys FM a Procusys Services. Návrh na insolvenci odstartovala na přelomu září a října firma Bohemia Silver. Její majitel Jiří Mařas patří mezi obchodní partnery Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada. Tedy byznysmena, který je aktuálně se Savovem na válečné stezce. Strnad převzal se Savovem spřízněného prodejce aut Car Store a letištní  společnost Skyport.

V Londýně žijící Savov se dlouho oficiálně hlásil jen k vlastnictví vydavatelství Mladá fronta. Nedávno se na serveru Seznam Zprávy přihlásil rovněž k dřívějšímu vlastnictví Car Store. Glazar však ve výpovědi popsal holding mnohem šířeji. Podle manažera Savov řídil například lounskou vagonku Heavy Machinery Services, s ní spojený podnik Legios Loco, firmu vlastnící bývalé nádraží Vyšehrad nebo strojírenskou společnost Tamala.  

Podnikatelé snáz uniknou z dluhů bez nutnosti bankrotu

Procusys vykonávala pro holding úklidové služby, ostrahu, stravování a technickou správu budov. Podle Glazara však za to Savovovy firmy neplatily. Ve výpovědi uvedl, že Procusysu dlužily na konci letošního září 60 milionů korun. 

„Byl zde pokyn přímo od Františka Savova, abych služby vykonával pro tyto společnosti dál. Podotýkám, že pokud by se nejednalo o interní odběratele, postup by byl standardně takový, že po dvouměsíčním neplacení služeb by byla smlouva ukončena,“ vypověděl Glazar. Zlom podle Glazara nastal v okamžiku, kdy přestaly chodit platby ze Savovovy vagonky Legios Loco. Ta je v insolvenci od července. 

Dějí se tam šílené věci, říká o svém chlebodárci jeden z vedoucích zaměstnanců ČNB

Zahájení insolvenčního řízení s firmami ze skupiny Procusys je podle Savovova mediálního zástupce Jana Hrubeše pokračováním nekalých insolvenčních praktik souvisejících s údajnými snahami Czechoslovak Group šikanovat konkurenci nebo ji nepřátelsky převzít.

„Je naprosto skandální, že k zahájení insolvenčního řízení postačí dokonce smyšlené pohledávky, a následně je toto řízení s přispěním českobudějovického soudu zneužito k oslabení či přímo likvidaci fungujících firem. Svědkovu výpověď považujeme za nevěrohodnou, jelikož obsahuje řadu nepravdivých a účelových výroků,“ řekl Hrubeš. „Nelze se zbavit podezření, že svědek jednal pod nátlakem osob z okruhu CSG, které v poslední době zastrašují manažery konkurenčních společností, případně jim slibují osobní prospěch za spolupráci při prodeji firem za velmi nestandardních podmínek,“ dodal.

„Vzhledem k tomu, že tato nepravdivá prohlášení poškozují dobrou pověst CSG, zvažujeme právní kroky proti jejich původci,“ reagoval Strnadův mluvčí Andrej Čírtek. 

Lounský areál vagonky HMS hledá kupce. O prodeji bude rozhodnuto do Vánoc
Strnadova Czechoslovak Group ovládla firmu Skyport, odbavující letadla v Praze

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!