Pokladní z Macy’s vyzráli nad samoobslužnou aplikací. Budou dál dostávat provize

Rozhodnout o sporu musel až nezávislý arbitr, který podle serveru CNBC usoudil, že zavedením technologie vedení společnosti Macy's porušuje kolektivní smlouvu, protože tím zaměstnance odstřihává od provizí.

Rozhodnout o sporu musel až nezávislý arbitr, který podle serveru CNBC usoudil, že zavedením technologie vedení společnosti Macy's porušuje kolektivní smlouvu, protože tím zaměstnance odstřihává od provizí. Zdroj: Profimedia

Stroje a pracovníci z masa a kostí mají za sebou další bitvu nekonečné války. Vítězem je tentokráte odborová organizace maloobchodního řetězce Macy's, poraženým samoobslužná platící technologie Scan&go, kterou v prodejnách americký řetězec nasadil.
Odbory, jež zahrnují zhruba 11 tisíc zaměstnanců, si stěžovaly, že aplikace mění model obchodování v jejich neprospěch.
3
Fotogalerie

Stroje a pracovníci z masa a kostí mají za sebou další bitvu nekonečné války. Vítězem je tentokráte odborová organizace maloobchodního řetězce Macy’s, poraženým pak samoobslužná platební technologie Scan&go, kterou v prodejnách americký řetězec nasadil. Rozhodnout o sporu musel až nezávislý arbitr, který podle serveru CNBC usoudil, že zavedením technologie vedení společnosti Macy’s porušuje kolektivní smlouvu, protože tím zaměstnance odstřihává od provizí.

Odbory, jež zahrnují zhruba 11 tisíc zaměstnanců, si stěžovaly, že aplikace mění model obchodování v jejich neprospěch. V odděleních například s obleky či s kosmetikou bylo běžné, že zaměstnanec dostane z každého prodaného zboží finanční odměnu v podobě provize. Aplikace však zapříčinila, že konkrétní jednotlivý prodej nebylo možné k žádnému pracovníkovi přiřadit, a tím pádem ho za transakci ani odměnit.

Arbitr dal nyní pracovníkům za pravdu, a řetězec tak technologii musí vyřadit tam, kde zaměstnanci dosud byli zvyklí provize dostávat. Součástí rozhodnutí je také nařízení, dle něhož má řetězec zpětně zaměstnancům zaplatit provize z tržeb ve výši dva tisíce dolarů.

„Dnešní vítězství pracovníků posílá jednoznačnou zprávu veškerému vedení všech podobných prodejen. Provize zaměstnancům musí zůstat,“ řekl k rozhodnutí odborový předák Marc Perrone.

Macy’s zavedla samoobslužné aplikace ve všech svých obchodech v roce 2018 v reakci na měnící se prostředí maloobchodu a čím dál silnější pozici internetových obchodů.