Po Číně, Vietnamu a Kazachstánu, kde už Home Credit působí, a Indii, kde spustí byznys do konce roku, je pak na řadě Indonésie. „Jednání s místním partnerem jsou slibná,“ potvrzuje mluvčí PPF Alexej Bechtin.
Majoritní vlastník PPF Petr Kellner v nedávno vydané výroční zprávě potvrdil, že klíčová je zvláště Čína. „Rok 2010 byl pro nás přelomový, neboť jako první a prozatím jediný zahraniční subjekt jsme získali vlastní pilotní licenci pro poskytování spotřebitelských úvěrů na tomto významném trhu,“ napsal Kellner. Home Credit otevřel své zastoupení v Pekingu v roce 2004, úvěry začal poskytovat v roce 2007 a loni přidělená přelomová licence se týká Tianjinu na severu Číny. I když prioritní zemí pro skupinu PPF podle Kellnera v loňském roce zůstalo Rusko, zdůrazňuje také „aktivní hledání dalších investičních příležitostí v Asii“.
Čistý objem úvěrů poskytnutých Home Creditem v Číně přesahuje úroveň 50 milionů eur, počet zákazníků se pohybuje kolem 350 tisíc. PPF očekává, že už brzy v Číně dosáhne takzvaného breakeven, tedy okamžiku, od kterého se počáteční investice navracejí.
Pokud jde o indický trh, druhý nejvýznamnější akcionář PPF Jiří Šmejc zdůrazňuje, že nyní bude nutné „důkladně proskenovat“ možnosti poskytování různých typů spotřebitelských úvěrů. Pilotní projekt se má týkat Dillí a dalších měst v okruhu do 250 kilometrů od indické metropole. V Indii je každopádně nutné počítat se silnou konkurencí. Home Credit vychází z předpokladu, že Indové si kromě spotřební elektroniky hodně půjčují na nákup motorek.
A právě s motorkami už má Home Credit zkušenosti z Vietnamu, kde v úvěrech na motocykly získal podíl 65 procent. Na vietnamském trhu je „první jezdec“ PPF jedním ze tří hráčů s licencí na spotřebitelské financování, čistý objem úvěrů dosahuje 63 milionů eur, počet zákazníků téměř 150 tisíc.
Do asijského tažení PPF ze zeměpisného hlediska spadá i Kazachstán, i když je jinak zahrnován společně s Ruskem a Běloruskem spíše do skupiny trhů bývalého Sovětského svazu. V Kazachstánu, kde začínal od nuly „na zelené louce“, byl Home Credit vůbec prvním hráčem na poli spotřebitelského financování, čistý objem úvěrů přesahuje 70 milionů eur. Skupina Home Credit drží v kazachstánském Home Creditu podíl pouze deseti procent. Podle mluvčího Bechtina je to dáno tamními podmínkami, legislativou a regulací.