Příprava na novou éru: šéf Danone bude radit Carrefouru, jak vydělat na zdravém jídle
Maloobchodní řetězec Carrefour vymýšlí, jak se trefit do chuti generace takzvaných miléniálů. Zakládá proto vlastní poradní komisi, která má pomoci firmě s oslovením spotřebitelů preferujících organické potraviny. Jedním z jejích sedmi členů mimo Carrefour bude i šéf společnosti Danone Emmanuel Faber.
Radu povede jeden z vrcholných manažerů Carrefouru Laurent Vallée, uvádí agentura Reuters. Zasednou v ní i méně exponovaní lidé, například šéfkuchaři či zemědělci. Cílem je nasměrovat firmu k tomu, aby dokázala zareagovat na měnící se spotřebitelské trendy.
Zatímco loni francouzský řetězec z prodeje organických potravin utržil 1,2 miliardy eur, do roku 2022 chce danou sumu zvýšit zhruba čtyřnásobně.
„K růstu tržeb v tomto segmentu zdravých a čerstvých potravin přispívají změny v životním stylu, stejně jako rostoucí nedůvěra v potravinářský průmysl. To umožňuje prodejcům těžit ve značně konkurenčním odvětví z vyšších cen tohoto zboží a rostoucích marží,“ popsal analytik agentury Moody’s Vincent Gusdorf. V celé Francii loni vzrostly tržby z prodeje organických potravin o 17 procent na 8,4 miliardy eur.