Příprava na novou éru: šéf Danone bude radit Carrefouru, jak vydělat na zdravém jídle

Emmanuel Faber

Emmanuel Faber Zdroj: Profimedia

Maloobchodní řetězec Carrefour vymýšlí, jak se trefit do chuti generace takzvaných miléniálů. Zakládá proto vlastní poradní komisi, která má pomoci firmě s oslovením spotřebitelů preferujících organické potraviny. Jedním z jejích sedmi členů mimo Carrefour bude i šéf společnosti Danone Emmanuel Faber.

Radu povede jeden z vrcholných manažerů Carrefouru Laurent Vallée, uvádí agentura Reuters. Zasednou v ní i méně exponovaní lidé, například šéfkuchaři či zemědělci. Cílem je nasměrovat firmu k tomu, aby dokázala zareagovat na měnící se spotřebitelské trendy.

Zatímco loni francouzský řetězec z prodeje organických potravin utržil 1,2 miliardy eur, do roku 2022 chce danou sumu zvýšit zhruba čtyřnásobně.

„K růstu tržeb v tomto segmentu zdravých a čerstvých potravin přispívají změny v životním stylu, stejně jako rostoucí nedůvěra v potravinářský průmysl. To umožňuje prodejcům těžit ve značně konkurenčním odvětví z vyšších cen tohoto zboží a rostoucích marží,“ popsal analytik agentury Moody’s Vincent Gusdorf. V celé Francii loni vzrostly tržby z prodeje organických potravin o 17 procent na 8,4 miliardy eur.