Od největšího internetového prodejce Invia.cz si klienti od začátku října do začátku prosince koupili o pětinu více zájezdů do Egypta než loni. „Egypt se tak dostal v našich prodejích na úroveň roku 2010,“ uvedl marketingový ředitel firmy Michal Tůma. Je to dáno i tím, že Egypt nemá v zimě významnější konkurenci. „Je to jediná cenově dostupná varianta zimního koupání v relativní blízkosti Evropy. Dá se říci, že nelze najít adekvátní alternativu pro širokou masu cestovatelů,“ doplnil Tůma.
Návratu českých turistů nahrál také loňský významný pokles cen, k němuž sáhli egyptští hoteliéři ve snaze nalákat turisty zpět. Podle údajů portálu Dovolená.cz je možné pořídit zájezd od osmi tisíc korun, odlet z Německa cenu ještě snižuje. „Cenově se však Egypt skutečně ustálil a nečekáme větší změny,“ uvedl produktový manažer portálu Petr Pěcha.
Cestovní kanceláře podle Romana Břenka z agentury New Travel před zimní sezonou vsadily na obnovení poptávky a do prodeje daly podobné kapacity jako před egyptskou revolucí. Je prý ale patrný přesun zájmu z „horkého“ Sinajského poloostrava k jižnějším letoviskům. „Daleko větším lákadlem jsou známá a ověřená letoviska Hurghada či Marsa Alam, které leží na jihovýchodě země,“ sdělil Břenek.
Růst hlásí i největší tuzemská cestovka Exim Tours. „Jsme velice spokojeni, meziročně jsme zatím na zimu prodali o sedm procent více zájezdů do Egypta,“ řekl marketingový šéf kanceláře Stanislav Zíma. Zůstává ale opatrný, pokud jde o další vývoj. Zprávy o politické nestabilitě v Egyptě mohou chování turistů ovlivnit.
Přes veškeré otřesy Egypt v loňském roce navštívilo více než 200 tisíc Čechů.