Investoři z Rockaway Capital vstupují do gastronomického konceptu Manifesto. Skupina pod vedením Jakuba Havrlanta získala minoritní podíl, blíže ho ale nespecifikovala. Oznámila to v tiskové zprávě.
„Oslovila nás zejména vize Manifesta, která má mimořádný potenciál a přináší moderní alternativu tradičnímu offline byznysu, což je společný ukazatel všech našich investic. Jsem rád i za to, že můžeme využít naše know-how jak z retailu, tak z budování digitálních platforem,” uvedl investiční partner skupiny Dušan Zábrodský.
Rockaway chce Manifestu pomoci k získání celosvětově nejsilnější značky v oblasti pop-up maloobchodu. Tržiště s výhradně bezhotovostními platbami se v Praze otevřelo loni nedaleko Masarykova nádraží. Během roku ho navštívilo 650 tisíc lidí. Finance od nového investora chtějí jeho tvůrci využít k expanzi v Česku a zahraničí.
Letos se otevře nové tržiště na Smíchově a v současné době se jedná o vstupu na západoevropské trhy. „Zdroje využijeme také k vývoji digitálních nástrojů, které budou na jedné straně sloužit k efektivnímu provozu podniků a na druhé usnadňovat kontakt s návštěvníky a zvyšovat jejich komfort,“ říká zakladatel Manifesta Martin Barry.
Rockaway Capital propojuje oblast elektronického obchodu s tím tradičním ve skupině e-shopů Mall Group, síti knihkupectví Luxor či cestovní agentuře Invia. Zároveň provozuje pokladní systém pro restaurace Storyous. Skupina funguje od roKu 2013.