Sedmdesát tisíc aut v polopřevodu už vyvolalo nabídku prvního šrotovného

Autovraky

Autovraky Zdroj: Profimedia

Poslední červnový den byl konečnou možností přihlásit do registru vozidel dosud nedohlášené vozidlo, tedy vůz v tak zvaném polopřevodu. Podle Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA), zůstalo nedohlášeno přes 70 tisíc vozidel s platnou technickou kontrolou. Podle ministerstva dopravy nepůjde tato vozidla již nikdy přihlásit a majitelé o ně definitivně přijdou. I proto už se objevila nabídka speciálního šrotovného.

Pokud by se někdo rozhodl nerespektovat zákon, se zlou se potáže. Provozování nepřihlášeného vozu totiž znamená i ztrátu řidičského průkazu, pokutu až 50 tisíc korun a nemalé problémy při řešení případné pojistné události.

Majitelům nezbývá nic jiného, než prodat vozidlo na náhradní díly nebo je ekologicky zlikvidovat

„V současné době pravděpodobně nezbývá majitelům takových vozů nic jiného, než prodat vozidlo na náhradní díly nebo je ekologicky zlikvidovat,“ říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA.

Podle jeho slov tak vznikne v krátkém časovém úseku velká množina zájemců o nové, respektive dohlášené vozidlo. Podle interní analýzy firmy se bude z velké části jednat o klienty poptávající vozy s cenou do 100 tisíc korun.

Přečtěte si: Nikomu nic nedlužil, přesto mu auto sebral exekutor

Auto ESA proto jako vůbec první prodejce ojetých vozů v České republice přichází s projektem tzv. šrotovného. Podle zástupců společnosti se však nejedná o klasické šrotovné, jak jej motoristé mohou znát z minulosti.

„Vozy vyřazené z registru nebudeme v žádném případě vykupovat ani zařizovat jejich likvidaci. Šrotovné v tomto případě znamená, že každý majitel vozu v polopřevodu, tedy vozu vyřazeného z centrálního registru, dostane při nákupu slevu pět tisíc až 55 tisíc korun,“vysvětluje Foltýn.

Jako doklad postačí prokázat se velkým technickým průkazem, ze kterého bude zřejmé, že vozidlo je v tzv. polopřevodu a tedy vyřazeno z registru vozidel.

Má auto za čtvrt milionu, ale k ničemu

Podle Foltýna už firma registruje několik případů, kdy motorista řeší problém s nepřihlášeným vozidlem.

„Obrátil se na nás klient, který si na sebe nepřihlásil vozidlo po ukončení leasingu. Leasingová společnost po uhrazení poslední splátky vůz odhlásila a vyzvala majitele, aby si vozidlo přihlásil na sebe. Ten tak neučinil a dnes má vůz v hodnotě 250 tisíc, který však nemůže provozovat,“popsal příběh Foltýn.

Současně upozorňuje občany, aby nepodlehli podezřele lákavým cenovým nabídkám. „Nepoctiví majitelé vozů v polopřevodu se mohou snažit je prodat za každou cenu,“ varuje Foltýn.